E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-28 22:16 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Rapport av el produktiom  (läst 5508 gånger)
Ulf Hansén
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« skrivet: 2012-02-18 17:27 »

Hej
Hur kan man göra så att min kanalgrupp elproduktion(solceller +vindsnurra )visas i en rapport

Uffe
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-02-20 10:58 »

Det går tyvärr inte för närvarande, men det är ett bra önskemål.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jack
Medlem

Antal inlägg: 19


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-02-28 19:50 »

Som jag skrivit tidigare är rapporten viktig för en elproducent för att ha koll på el man köper och den man tillverkar själv.

Dom växelriktare som finns på marknaden har egen ”logger” som sparar olika värden men den kan inte kopplas med nettomätare.
Där för tycker jag att en logger2020 skulle vara suverän om den programeras lite. 

Vi får se om jag tänker rätt…

I kanaler under kanaltyp skapa ett val till som heter ex. EL produktion.
Den kanalen skall inte beräknas med el total, husets elmetaren sjunker automatiskt.
Innan rapport diagram skapas skulle jag vilja kunna välja mellan två stapeldiagram mellan den som finns eller den jag bifogar.
Anledning till detta är att man inte kan se el total om el produktion är högre eller lika.

Jack
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!