E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-15 04:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: års räknare i systembild  (läst 6954 gånger)
Benny S
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« skrivet: 2012-07-17 11:10 »

jag loggar min sol produktion och har lagt in div räknare så att man ser vad man producerar, men saknar års räknare, både i systembild och rapport.
http://www.e-logger.se/pub?vikarbyn&p=1
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4059


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-07-17 15:22 »

Har varit tveksam till att lägga in räknare för år i systembilden, de skulle nollas automatiskt så sällan att eventuella fel ligger kvar upp till ett år. I så fall skulle det även krävas fält för att nollställa den räknaren i kanalinställningarna. Men jag har noterat ditt önskemål, det kanske kan ordnas på sikt.

Kan du inte använda totalräknaren som årsräknare?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jack
Medlem

Antal inlägg: 19


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-07-17 16:55 »


Kul!  Leende (smiley)
Loggat

Benny S
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-07-18 08:31 »

Jag förstår, men det är väl också upp till den som använder det att avgöra om det är värt att det kan bli fel under den långa tiden?
Sen så har jag tänkt att total räknaren skulle vara kvar så att man vet hur mycket el totalt man har producerat. :-)
men tack ändå för en bra och kul produkt.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4059


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-07-18 08:50 »

Vad jag menar är att om där skall finnas en årsräknare måste där också finnas möjlighet att korrigera för fel, annars kommer folk att fråga efter det ganska snabbt.

Tack för tack. Leende (smiley)
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!