E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-25 00:57 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ersatte en utetempgivare med HTIQ. Hur för jag över mina gamla utetempdata?  (läst 5262 gånger)
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« skrivet: 2012-12-26 15:28 »

Jag har haft en Dallas utetempgivare som mätt utomhustemperaturen i ett år nu. Idag så ersatte jag den med en HTIQ för att även kunna se luftfuktigheten utomhus. Allt har gått bra med installationen och jag hittar HTIQ-givarna i e-logger. Nu kom jag dock på att jag inte kommer åt mina historiska data över utomhustemperaturen eftersom jag ersatt min gamla utetempgivare och den har jag tänkt att sätta i garaget eller sidovinden istället. Min fråga är om jag kan föra över mina historiska data från min gamla Dallas utetempgivare till tempgivaren på HTIQ?
Jag tycker det är jätteintressant att kunna gå tillbaka i tiden och se vad man haft för temperatur och nu går jag ju miste om ett år!  Va?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-12-27 09:54 »

Data lagras i kanalen. Så för att få in data från den nya givaren i rätt kanal, klicka "Ändra" bredvid kanalen för din gamla utetempgivare och välj tempgivaren i fuktmodulen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!