E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-23 16:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Loggersoft - Dygnsförbrukning  (läst 18648 gånger)
kwh
Medlem

Antal inlägg: 1


Visa profil
« skrivet: 2009-08-23 10:27 »

Hej! Jag har nyligen instalerat Logger2020 och Loggersoft och är jätte nöjd
men det jag saknar är att kunna se effekt förbrukning i kwh för att se
exempelvis dygnsförbrukning i loggersoft

Mvh  kwh
Loggat
Hansson
Medlem

Antal inlägg: 84


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2009-09-25 13:21 »

Ja det saknar jag oxå
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2009-10-18 06:25 »

Om inte mitt minne sviker mig så ingår den funktionen i de saker som mjukvaran skall kunna presentera när projektet är slutfört.
Förhopppningsvis skall det alltså finnas med i nästa uppgradering av LoggerSoft som bör komma de närmaste månaderna, förhoppningsvis före jul.

/Rickard
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2009-10-18 11:14 »

Sannolikheten för det är nog dessvärre låg, det är i alla fall inget jag har på någon att-göra-lista. Leende (smiley)

Hur skulle det se ut i praktiken hade ni tänkt, var och hur skulle den presentationen presenteras?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009-10-18 11:19 »

Borde fungera som "lcd-display", att man kan klicka på det menyvalet och välja "Elmätare 1", dygn, vecka, månad eller år.
Eller kanske i Historiken, att man kan välja valfri period, och få upp ackumulerat värde under perioden.
Idag kan man ju välja enstaka trender, och där syns min, max och medelvärde, kanske skulle det gå lägga till "ackumulerat under perioden"?
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2009-10-20 12:11 »

Ja det finns många sätt att göra det på men frågan är vad vad flest vill ha och vad som är mest användbart.

Hur vill de som efterfrågar funktionaliteten, dvs. kwh och Hansson att det ska se ut?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
myrene
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2009-11-13 01:28 »

Det kan komme nederst på vinduet etter Medel som Totalt for perioden
Loggat
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2010-02-09 12:32 »

Ja det finns många sätt att göra det på men frågan är vad vad flest vill ha och vad som är mest användbart.

Hur vill de som efterfrågar funktionaliteten, dvs. kwh och Hansson att det ska se ut?

lite sent men jag vill också ha den funktionen. hur det visas har ingen större betydelse.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!