E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 07:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Uppdatering fastnar i steg 6/9  (läst 17825 gånger)
XL-Studios
Medlem

Antal inlägg: 6


Visa profil
« skrivet: 2012-11-26 09:32 »

Har haft lite strul med min logger på senaste tiden. Den har inte visat alla kanaler utan bara cirka hälften.
Således bestämde jag mig för att ge mig på en uppdatering, men tyvärr har Loggern nu fastnat på steg 6/9 0%.
Några bra tips hur jag kan lösa problematiken?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-11-26 16:40 »

Vad händer när du trycker reset, fastnar den alltid på steg 6/9?

Dessvärre tror jag inte uppdateringen kommer att hjälpa, det finns inga åtgärdade buggar som kan förklara att bara hälften av kanalerna visas. (Den typen av problem beror till 99% på kabelglapp.)
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
XL-Studios
Medlem

Antal inlägg: 6


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-11-26 20:04 »

Den rullar snällt på fram till uppdatering 6/9 men stannar då på 0%.
Kabelbrott var min första tanke, men det kan nu uteslutas.
Kan det ha ngt med abonnemangsform att göra?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-11-27 08:05 »

Om du med abonnemangsform menar e-loggerabonnemang, så nej, det görs ingen skillnad i den meningen.

Vad har du för slags internetuppkoppling? Vilken operatör? Har du nån router/brandvägg som kan blockera trafik? Provat starta om all nätverksutrustning innan logern?

Har du möjlighet så flytta gärna loggern tillfälligt till annan uppkoppling med annan operatör för att slutföra uppdateringen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
XL-Studios
Medlem

Antal inlägg: 6


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-11-27 19:11 »

Provade att starta om från en annan internet uppkoppling men fick då upp Err U042 94967295 i displayen.
Ska det verkligen behöva vara så svårt att uppdatera loggern? Jag uppdaterar datorer, smartphones, routers, iPads, satelitmotagare mm hela tiden utan problem men Loggern strular varje gång.
Några fler förslag? Vilket set är 6/9 förresten?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2012-11-27 20:59 »

Det du upplever är inte alls representativt för nuläget. Visst, uppdateringen var besvärlig förut. Men inte nu. Men med den nya uppdateringsfuktionen som kom för ett år sen har det gått som på räls, faktum är att det här är första gången en uppdatering strulat med den.

Det sista felmeddelandet indikerar att loggern läser fel från minnet, det tyder dessvärre på hårdvarufel. Mest troligt är det själva loggern som kastat in handduken, men kan också vara ett risigt nätagg. Du kan prova ett par gånger men kvarstår felet måste loggern bytas ut.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!