E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-29 17:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hur säker är datalagringen?  (läst 5579 gånger)
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« skrivet: 2012-11-25 18:28 »

Jag fullständigt älskar min Logger, helt plötsligt har det blivit dubbelt så roligt att försöka göra förbättringar i hemmet, och sedan följa upp svart på vitt vad det gett.

Men så slog det mig: Vad skulle hända om historisk data försvinner, för min egen del så känns det som om att just all denna data är näst intill oersättlig.

Bör man för att ha både livrem och hängslen själv spara ned detta, och framför allt; kan man det?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-11-27 08:35 »

E-logger lagrar data på speglade hårddiskar, vilket betyder att samma data finns på två diskar om en skulle gå sönder. Backup sker en gång per dygn. Backupen lagras åtskilt från servern. Lagringen av mätdata är alltså ganska säker. Men om du vill kan du även ladda hem och spara data själv med funktionerna "export av mätdata" eller "automatisk export av mätdata".

Roligt höra du har nytta av din logger!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-11-27 18:12 »

Ok, då känns det tryggt Leende (smiley)
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!