E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-24 13:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: RTlogger Win7 problem  (läst 11949 gånger)
persson
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« skrivet: 2012-11-13 16:45 »

Hej Andreas!
Jag har under flera år använt RTlogger.
Sedan jag bytt dator och därmed till Win 7  64 bitars fungerade inte RTlogger.
Som parallell/USB-adapter användes Deltaco US-232C9.
Genom Rickard har jag fått möjlighet att ladda ner ls120427 resp. ls120502 vilka jag även kört som administratör.  Ingen lycka.
Jag skriver in port 3, trycker på spara och får meddelandet  ”Inställningar ej korrekta!”
När jag återvänder till Logger står där åter Port 1.
Så kan jag hålla på.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-11-14 08:58 »

Har du fungerande drivrutin för usb-serieports-adaptern?

Står där i device manager/ports att den är com3?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
persson
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-11-14 09:40 »


Svar: "Ja".

Varför fungerar inte "spara" Port 3?
« Senast ändrad: 2012-11-14 09:49 av persson » Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-11-14 10:49 »

Kan kanske vara något problem med registret.

Hur ser det ut under HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\VirtualStore\MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\TSa\Temp\MikroLan?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
persson
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-11-15 10:06 »


MikroLan saknas.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2012-11-15 10:52 »

Kanske säkerhetsinställning eller rättighetsproblem i Windows som förhindrar att inställningarna sparas som de skall.

Du skrev du provat köra som administratör, gäller det både under installation och att du provat köra själva ls.exe som administratör efter installation?

Går det att hitta något i säkerhetsloggen (windows+r "eventvwr") i anslutning till det klockslag du försöker ändra inställningar i LoggerSoft?

Använder du någon tredjeparts skyddsprogramvara (ex. Norton internet security eller McAfee total protection)?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
persson
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2012-11-15 14:20 »


Nu har jag försök både framlänges och baklänges med alla möjliga alternativ.
Dock visas inte Mikrolan efter Temp och givarna hittas inte.
Finns det någon som fått Win 7, 64 bitars att fungera?
.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2012-11-15 14:56 »

Ja jag, det fungerar utmärkt.

Du svararade inte på en enda av mina frågor?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
persson
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2012-11-16 10:20 »


Någon ”säkerhetslogg” hittar jag inte.
Menar du ”händelselogg”?

Jag använder AVG Anti-Virus Free Edition 2013 .
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2012-11-17 10:12 »

Vet inte vad det heter på svenska men i min engelska windows 7 är det event viewer>windows logs>security.

Du svarade aldrig på min första fråga i #5?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
persson
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2012-11-20 09:51 »


Jodå, även att köra ls.exe som administratör har jag provat.
Jag tar tacksamt åt mig alla tips.

Nu har jag letat rätt på ”säkerhetsloggen”.
Där syns ingen aktivitet relaterad till ”loggersoft”.

Jag blir inte klok på vad som registreras i denna logg.
Där anges ”specialinloggning,  inloggning, övriga systemhändelser, utloggning, etc.”.
Men när jag t.e.x. loggar in på olika bankkonton så noteras det inte, vare sig jag använder dosa eller bank-id.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2012-11-20 11:20 »

I säkerhetsloggen registeras säkerhetshändelser i själva Windows. När du loggar in på banker så sker det i webbläsaren mot en extern server, det är alltså inte en säkerhetshändelse i Windows. Det blir enklare se fel/varningar om du använder filterfunktionen och kryssar ur "information".

Tyvärr är det svårt att hjälpa dig. I och med att LoggerSoft fungerar när jag själv testar finns det inget jag kan felsöka. Och hade det funnits ett utbrett problem med Windows 7 hade fler hört av sig, det är flera år sedan Windows 7 kom, gissar att majoriteten av dem som kör LoggerSoft använder just Windows 7.

Det hela lutar i alla fall åt att det är något i din dator som förhindrar LoggerSoft att skriva till registret. Och det borde då rimligtvis röra sig om rättigheter eller en säkerhetsinställning i windows eller en tredjeparts skyddsprogramvara.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
persson
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2012-11-21 11:25 »


Tack i alla fall.
Då lägger vi ner projektet.
.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2012-11-21 18:33 »

Kanske har du något datorsnille i bekantskapskretsen som kan hjälpa dig på plats.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!