E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-18 21:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Konstigt ID hindrar LoggerSoft och e-logger att koppla upp sig  (läst 9479 gånger)
Per-Olof
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« skrivet: 2016-01-16 12:53 »

Hej. Jag har just kopplat in min nya 2020 på 2 temp.givare och en elmätare. Testerna på loggern (202) visar att allt fingerar. Men det går inte att koppla upp sig mot e-logger på internet. Programmet säger att det inte får kontakt. Jag ser dock i min gateway att loggern skickar något. Försökte då att köra Logsoft, vilken hittar Logger2020 med rätt IP-adress, men kan inte spara inställningarna p.g.a. det troliga felet att ID är konstigt. Tyvärr kan jag inte kopiera det och inte bifoga en screendump. Det ser ut som: "H 1/4 pi ; << n-tak".
Där "1/4" är ett eget tecken, pi är som pi-tecknet, n-tak är ett "n" med vågtecken ovanför.

När jag trycker spara så lyses fältet med ID upp med blå bakgrund och längre kommer man inte.
Jag antar att deta är samma fel som hindrar e-logger att hämta installerade mätpunkter.
Ivrig på att komma igång!!!
Vad göra?

MVH Per-Olof
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2016-01-16 15:55 »

Prova nollställa minnet.
http://e-logger.se/wiki/index.php/Manual_Logger_2020#Nollst.C3.A4ll_logger_.E2.80.93_radera_alla_inst.C3.A4llningar
Loggat

Per-Olof
Medlem

Antal inlägg: 2


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2016-01-16 16:26 »

Tack - det hjälpte. Nu väntar jag på att värden skall komma in i e-logger.
Tyckte dock att fen medföljande beskrivningen inte stämde m.a.p. var/hur man matar in imp/kWh och Tid till puls-läge fanns inte.
Får se hur det går...
Tack så länge. /Per-Olof

Hittade inställningarna för elmätaren. Nu loggas allt.
Snart dags att bygga vidare...
MVH /Per-Olof
« Senast ändrad: 2016-01-16 17:22 av Per-Olof » Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!