E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-27 09:19 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Loggersoft kraschar  (läst 20902 gånger)
Elmer
Medlem

Antal inlägg: 119


Visa profil
« Svara #15 skrivet: 2010-05-19 18:54 »

Inga nyheter ang. detta problem.
Loggersoft kraschar fortfarande varje dygn med samma fel som i tidigare inlägg.
Datorn det driftas på har varit densamma förutom att servicepack 3 åkt på.
För 1 månad sedan flyttade jag Logger2020 samt Loggersoft till min server för att se om det blir någon skillnad, men icke.
Har bifogat felmeddelandena som visas i loggboken.

Har 11 tempgivare. 1 elmätare.
Mäter var 20:e sekund.
Skapar 12 lcd-displayer varje minut (se bifogad bild för storlek på filer).
Skapar 7 grafer varje minut (se bifogad bild för storlek på filer).

Har lagt märke till att om jag låter bli att skapa grafer så kraschar inte Loggersoft. Har testkört så nu i flera dagar utan problem.
När Loggersoft kraschar så går fortfarande Logger2020.


Loggersoft=1.0.0.4
Logger2020=090212

Specifikation Laptop:
Dator=IBM T23, PIII 1,13 GHz, 512 MB ramminne, Windows XP SP3

Specifikation Server:
Dator=IBM 6849-23G, P4, 1,50 GHz, 512 MB ramminne, Windows Server 2003 SP2
Loggat

NIBE Fighter 1230 6kW. 142 m aktiv energibrunn. Logger2020 med 13 tempgivare, Elmätare på VP
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #16 skrivet: 2010-05-19 22:17 »

Finns det någon givare i någon graf, även långt tillbaka i tiden som du bytt namn på.
Jag har haft liknande problem med givare som funnits tidigare, men som jag bytt namn på som gör att det kraschar när jag laddar grafer som frågar efter givare som tidigare haft ett annat namn.
Om du går in i regedit (vet inte hur kunnig du är på registret?) och kollar upp TSa/temp/sensors och /ID och kollar så att du inte har några givare i registret som du inte använder, eller som ligger där med "fel" namn - och om du hittar nåt sånt, raderar detta - så kan det börja fungera bättre.
Du skulle ju även kunna spara data mindre ofta, och spara bilder mindre ofta (eller färre grafer) för att utesluta eller fastställa om det är ett överbelastningsproblem.

Med överbelastningsproblem menar jag att processorn inte hinner spara bilderna innan den "tvingas" göra annat, och att detta skulle förorsaka kraschen.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #17 skrivet: 2010-05-31 17:59 »

Förhoppningsvis skall kraschproblemen vara lösta i 1.0.0.6 som blir offentlig på nån vecka eller så. Flera potentiella felkällor har åtgärdats tidigare i våras i samband med testkörningarna av expansionsmodulerna.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Elmer
Medlem

Antal inlägg: 119


Visa profil
« Svara #18 skrivet: 2010-05-31 22:59 »

Hej Rickard,

Jodå, registret har jag koll på och där finns inga gamla givare.

Kan tillägga att jag ändrat mätfrekvensen till varje minut. Skapar även färre bilder varje minut (se bifogad fil). Har t.o.m. stängt av antivirusprogrammet.
Har ändå problem med att Loggersoft kraschar efter nåt eller några dygn.

Mvh/Micke
Loggat

NIBE Fighter 1230 6kW. 142 m aktiv energibrunn. Logger2020 med 13 tempgivare, Elmätare på VP
Elmer
Medlem

Antal inlägg: 119


Visa profil
« Svara #19 skrivet: 2010-05-31 23:00 »

Hej Andreas,

Låter kanon. Den versionen är jag väldigt intresserad av. Se mina svar till Rickard i föregående inlägg.

Mvh/Micke
Loggat

NIBE Fighter 1230 6kW. 142 m aktiv energibrunn. Logger2020 med 13 tempgivare, Elmätare på VP
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!