E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-30 02:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Problem med el total %cm i systembilden vid byte av elmätare (annat pulstal)  (läst 5519 gånger)
ChristerH
Medlem

Antal inlägg: 35


Visa profil
« skrivet: 2012-10-14 23:47 »

Hej,

Jag får ett fördubblat värde i systembilden efter det att jag bytt mätare. Förbrukade kWh enligt rapport ca 600, systembilden visar närmare 1200. Antal pulser tidigare var 10,000, i den nya mätaren 5000/kWh. Grafer och rapporter verkar bli rätt. Går detta att ordna på något sätt eller måste jag vänta till månadsbryt för att det skall bli rätt?

mvh

Christer
Loggat

Hus i Göteborg, 180 kvm i 1,5 plan byggt år 2000. Värmepump Nibe 750. Vattenburen golvvärme.
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-10-15 10:13 »

Läste alldeles för snabbt innan jag svarade på detta först... nytt försök: Räknare i systembilden utgår från råa pulser och korrigeras efter pulsinställningen så ja det blir fel där vid byte till mätare med annat pulstal. Precis som du är inne på blir det rätt vid nästa dags/vecko/månadsskifte. Tyvärr saknas mekanism för att manuellt ställa dessa räknare.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
ChristerH
Medlem

Antal inlägg: 35


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-10-20 12:03 »

Ok, tack!
Loggat

Hus i Göteborg, 180 kvm i 1,5 plan byggt år 2000. Värmepump Nibe 750. Vattenburen golvvärme.
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!