E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-23 14:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nytt principschema  (läst 13000 gånger)
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« skrivet: 2012-10-03 22:25 »

Har gjort ett nytt principschema som är bättre anpassat till nya loggerkapslingen, och visar på hur man kan koppla in några av de vanligaste tillbehören.
Vill gärna ha synpunkter på bilden, hur ni uppfattar den, och om ni tycker att jag bör göra några förändringar.
Skulle det vara bättre om alla linjer var svarta, eller tycker ni att det är enklare om jag använder de färger som medlevererade kablar har?
« Senast ändrad: 2012-10-03 22:32 av Rickard » Loggat

Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-10-04 14:59 »

Det ser väl ok ut.
Om jag ska kommentera nåt så kan du ju alltid styra asterixernas antal itll texten vad dessa betyder.
Alltså en * ska motsvara textraden med en *, 2 ** till raden med text med 2 ** så blir det mer överskådligt och snabbare
att hitta vilken textrad man ska läsa på. Ok?

/Lars
Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012-10-04 15:16 »

Kan väl i och för sig hålla med dig, men tror du inte att det blir väl många asterisker, 7 st kan bli svårt att rymma?
Loggat

KlasL
Medlem

Antal inlägg: 113


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-10-04 16:43 »

Jag tycker det ser mycket bra ut. Tycker absolut att linjerna ska ha olika färger.  Leende (smiley)

Det enda jag skulle rekommendera är att inta ha bilden kompakt och komponenterna så tätt ihop. Lättare att överskåda om man drar isär delarna så man tydligt ser hur det hänger ihop. Nu är det lite grötigt, speciellt den massiva kabelstammen precis under Loggern.
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2012-10-04 18:20 »

Det finns enklare bilder på de olika delarna i systemet, men jag vill göra ett relativt komplett systemschema för att man skall kunna se hur det ser ut när många olika moduler och givartyper är anslutna samtidigt.
Bifogar ett par av de enklare.
Loggat

PaW
Medlem

Antal inlägg: 94


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2012-10-04 19:17 »

Färg på kablarna ger en bra bild då de stämmer med de medföljande kablaget.
Tyckte först färgen var rörigt, men när jag sedan såg de enklare bilderna där kablaget var svart förstår man nyttan med färgerna.

Använd fotnötter istället för asterikserna så får de en bra överblick med siffror för vad det beskriver.

Bra jobbat som vanligt med produkterna. Beröm både till Andreas och dig!

/Pa
Loggat

Logger2020+8-C° & 2-KWh
Janfire Flex-A pelletsbrännare
Exonom B20B panna 1973
4 st på 107+91 m²
Hans
Medlem

Antal inlägg: 53


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2012-10-14 16:17 »

Ser mkt. översiktigt och bra ut. Ju enklare, desto större kundgrupp attraherar ni. Tycker att ni ska ändra så att alla bilder följer samma struktur.
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2012-10-24 07:47 »

Länka gärna till bilderna som du anser inte följer samma struktur.
Eller försök förklara lite bättre vad du menar.
Loggat

Per O
Medlem

Antal inlägg: 70



Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2013-12-06 10:18 »

Hei,

Det er en 10K motstand på på logger pin 8.
Hva er dens formål?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2013-12-06 10:53 »

Det är ett pull-up motstånd som behövs vid inkoppling av just den vattenmätare med pulsutgång som Energibutiken säljer.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!