E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-29 10:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Feed timpriser Nordpool spot  (läst 12991 gånger)
larsbern
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« skrivet: 2012-09-28 14:34 »

Är det nån som har lyckats få tag på en feed för timpriser för el från Nordpool spot? De finns ju publika senast 13.00 varje dag här: http://www.nordpoolspot.com/Market-data1/Elspot/Area-Prices/ALL1/Hourly/ och det går att ladda ner via Excel, men det vore ju rätt smidigt med en feed, JSON eller XML alternativt CSV. Det ska finnas en FTP-server, men det verkar kosta...  Obeslutsam
Loggat
valle
Medlem

Antal inlägg: 19


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-10-05 23:59 »

Skulle du hitta något så hojta gärna till, även jag är intresserad av en feed...
Loggat
larsbern
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-10-06 10:40 »

Skulle du hitta något så hojta gärna till, även jag är intresserad av en feed...
EON har en app On Spot som visar aktuella och kommande spotpriser. Går även att sätta larm för vald prisnivå.
På sparel.se finns en kurva men jag har inte fått klart var datan hämtas.
Loggat
JerryS
Medlem

Antal inlägg: 13


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2013-02-26 00:52 »

Ännu bättre vore om man i rapporterna här kunde ange prisplan med elcertavgifter, månadsavgifter osv. och få upp uträknade kostnader typ. spotpris*timförbrukning plus avgifter. Hade man dessutom kunnat ha dessa priser någorlunda "live" kunde man ha en graf med uppdaterad timkostnad. Har man sedan larmnivåer kunde man få email när priset går över en viss gräns exempelvis.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!