E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-29 16:12 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Mobilt loggande  (läst 5497 gånger)
Zaik74
Medlem

Antal inlägg: 5



Visa profil
« skrivet: 2012-09-07 17:22 »

Hej på er alla logger freaks.

Jag har hållit på ett tag med loggrar, jag har fått erfarenheter från alla möjliga varianter av fel & upptäckter.
Jag har dock varit inaktiv ett tag på grund en massa olika anledningar, men skit i det.

Nu har jag uppgraderat ett antal loggrar som legat och nästan dammat igen. Så i dag på jobbet tänkte jag, varför inte testa stoppa in loggern på min dovado router och testa logga via Telia. Men ser man på, den loggar. Jag är för tillfället kär på nytt i logger 2020 :-)

Tack grabbar (Rickard/Andreas) för ert seriösa och generösa tålamod med utvecklingen.


mvh
Rickard Österlind

Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-09-07 17:42 »

Jo har du haft mjukvara äldre än 111109 så är det ganska stor skillnad. Roligt höra du är nöjd.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Ingalill
Medlem

Antal inlägg: 21


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-09-17 19:47 »

Jag som vart med ett tag och testat på alla de möjliga sätt och fått sjukt mycket kostsamma smällar av min egen dumhet tycker att det var mycket trivsamt med denna enklare version av logger2020. Jag stötte dock på ett problem med min Dovado 4gr router, den hängde sig i ett mitt i mellan läge. Den fick loggern att tro den skickade data, den var uppkopplad, men den skickade inget. Men..... ganska skönt att säga beror det inte på Logger2020, utan firmware på dovadon som också fick sig en uppgradering. nu har den mätat flera dagar utan att stanna.

Ps, saknar dock den grafiska beskrivningen av monteringsanvisningen av givre och moduler. Den var bra, enklare att förklara för kunderna.
PLEASE Rickard, kan du inte fippla lite och lägga upp den, eller ligger den någonstans som jag inte ser??

m.v.h
Den andra Rickard Med glimten i ögat (blinkande)

Lite koll löste problemet
http://www.logger2020.se/installation-logger2020/inkoppling-moduler-givare-till-logger2020.html
« Senast ändrad: 2012-09-17 19:59 av Ingalill » Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!