E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 13:13 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Lägger till 1-wiregivare, all visning försvinner.  (läst 13054 gånger)
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #15 skrivet: 2012-08-26 11:34 »

Jag funderar på om mitt problem kan vara något annat, för efter ex strömavbrott är det ofta som loggern inte hoppar igång, eller hittar samtliga givare. Oftast får jag starta om ett antal gånger, och ibland kommer de igång efter ett tag. Jag upplever inte när jag söker på forumet att detta är något andra har problem med.

Kan jag ha taskig kontakt på något ställe i systemet?


Nåväl, nu idag återinkopplade jag ännu en givare, och har efter det låtit systemet vara igång länge. Jag har startat om loggern flera ggr. Ibland hittar den ett par tre givare, och ibland hittar den 6-7 stycken. Uppdaterar jag givarlistan är det samma sak.

Jag får lite olika felmeddelande på loggern vid omstartandet, ibland är det Error S1 E0, och ibland blir det Error S7 E0. Vad jag kan förstå så är detta att den inte hittar antingen 1 eller 7 st givare?

Kan det hjälpa att reseta loggern?
Loggat
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2012-08-26 11:46 »

NU hände något märkligt, jag provade att stega med "Enterknappen" på loggern, och då övergick rödblinket till grönblink, och samtliga givares temperaturer kunde avläsas på displayen, men när jag går till datorn och tittar så hittas ingen givare alls Va?
Loggat
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #17 skrivet: 2012-08-26 11:51 »

Kan mitt system vara för tungdrivet? De givarna som är längst ifrån loggern är ungefär 150 meter bort.
Loggat
Jocke
Medlem

Antal inlägg: 125


Visa profil
« Svara #18 skrivet: 2012-08-26 13:09 »

Jag kopplade bort den givaren som var längst ifrån loggern, och nu verkar det fungera som det skall med min nya givare inkopplad, jag skall lägga till några till senare så får jag se.


Edit: Japp, två nya givare och ingen krasch =)
« Senast ändrad: 2012-08-26 17:04 av Jocke » Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #19 skrivet: 2012-08-26 18:26 »

Ja, 150 meter kan nog vara i närheten av vad den klarar, du kan ju fördela givarna på båda ingångarna om du vill.
Då kan du köra med dubbelt så mycket kabel.
Loggat

Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!