E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-27 12:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: E-logger – Knappar fungerar ej Firefox  (läst 10837 gånger)
GOTAVI
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« skrivet: 2009-02-24 21:40 »

Jag har en dator med Ubuntu 8.10 som operativsystem, där jag andvänder Firefox 3.0.6 som webbläsare.

När jag loggar in i E-logger och väljer knappen ”Ny kanal”, får jag upp samma skärmbild som i valet ”Översikt”. Jag kan alltså inte skapa fler kanaler än dom fyra ursprungliga fördefinierade kanalerna.
Detsamma gäller med knappen ”Ny kanalgrupp”.

Loggar jag in med en Windows-maskin med internet-explorer, kan jag skapa ny kanaler och kanalgrupper utan problem.

Dessa nyskapade kanaler kan jag titta på i Firefox, det är bara själva skapandet som fallerar.
 
/Anders
Loggat
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009-02-24 22:07 »

hej. jag tror att du måste starta om logger 2020.
jag har oxå fått så att man kommer tillbaka  till översikter i bland.
jag tror inte det har med firefox å ubuntu att göra. jag kör också de.

nej du har rätt jag har  samma problem med ubuntu och firefox
« Senast ändrad: 2009-02-24 22:12 av kullabacken » Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2009-02-25 09:07 »

Tack för rapporterna, jag tar en titt på detta och återkommer när det är löst.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2009-02-25 10:55 »

Nu hoppas jag att detta skall vara helt löst (problemet är att olika webbläsare tolkar HTML-koden olika, det gäller att antingen hitta varianter som fungerar i så många läsare som möjligt eller att skicka med speciell kod beroende på vilken läsare som används).
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2009-02-25 11:28 »

Nu hoppas jag att detta skall vara helt löst (problemet är att olika webbläsare tolkar HTML-koden olika, det gäller att antingen hitta varianter som fungerar i så många läsare som möjligt eller att skicka med speciell kod beroende på vilken läsare som används).

japp nu fungerar de. i allafall för mej
Loggat
GOTAVI
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2009-02-25 17:31 »

Japp fungerar även för mig. Leende (smiley)
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!