E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-28 07:16 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Nya flödesmätaren och E-logger  (läst 6523 gånger)
Michael Öijwall
Medlem

Antal inlägg: 70


Visa profil
« skrivet: 2012-07-03 23:36 »

Jag har tröttnat på en krånglande värmepump och installatörer som tror att de kan gissa flöden.
Så nu går jag för en ganska komplett loggning inklusive en ny vattenmätare från WebIQ för att mäta flöde.

Jag har använt flödesmätarens inbyggda pulsutgång och kopplat ihop den enligt anvisningarna.
Och den fungerar - drar jag på cirken så snurrar den och jag får siffror i E-logger.
Men jag vet inte riktigt vad jag får för siffror - jag har ju aldrig angett någon enhet.
Det verkar ligga på ca. 22 någonting så jag skulle kunna gissa att det är liter per minut (kör cirken i manuellt läge och drar på lite).

Kan jag anta att det blir l/min eller har jag missat nån liten konfigurering i E-logger?
Det blir ju så attans jobbigt med COP värdena när kylan kommer om det är fel redan på flödet Va?

Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012-07-04 08:55 »

Ja, det är liter/minut som är enheten.
Du ställer in pulstalet i inställningar/givare/"välj givare"/ange namn + antal pulser/liter    klicka på "ändra" för att spara.

MVH

Rickard
Loggat

Michael Öijwall
Medlem

Antal inlägg: 70


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-07-04 20:41 »

Super - då får man börja längta tills det blir kallt!
Eller kanske inte ändå.....

Tack!
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!