E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-25 15:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Err U7 vid uppdatering..  (läst 18164 gånger)
nesemann
Medlem

Antal inlägg: 6


Visa profil
« skrivet: 2012-06-03 19:05 »

Hej!   
Ja då fick jag äntligen tummen ur och tänkte fixa uppdateringen, men det gick inte helt problemfritt.
Vid andra, eller steg 2, vad vi nu kaller det, så kommer jag till slutet på 7/9 eller till 8/9 så kommer det ett felmeddelande   Err U7 och det lyser rött. Jag har provat att starta om loggern och då påbörjar den uppdateringen igen men slutar vid Err U7 igen.

Vad gör jag nu? Jag har inte provat att nollställa.


Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-06-04 08:21 »

Inte bra. Det felmeddelandet visas när kontrollsumman på det nya programmet inte stämmer i minnet. Då du fått det flera gånger talar nog det mesta för minnesfel, det vill säga fel på själva Logger 2020. Troligen är det något du haft en tid som kanske yttrat sig i sporadiska enstaka felaktiga mätvärden.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
nesemann
Medlem

Antal inlägg: 6


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-06-04 10:59 »

Okey.. Lät ju inte så bra, men vad ska jag göra? Vad finns det för alternativ?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-06-04 16:59 »

Ursäkta det skulle jag ha skrivit, hör med Rickard om det är garanti på den. Det finns nog inga andra alternativ än att byta ut den, den går inte att uppdatera över nätet, och skulle du skicka in den för manuell uppdatering kommer du ändå att få felaktiga mätvärden.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
nesemann
Medlem

Antal inlägg: 6


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-12-21 10:32 »

Äntligen fick jag tummen ur och skickade den till richard, nu har jag fått upp den igen och den startade utan några problem och visar nu temperaturer i displayen.
Men webbtjänsten tror fortfarande att den håller på att uppdateras(som startades i juni..)

Kan du ordna till det?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2012-12-21 12:00 »

Meddelandet om pågående uppdatering skall försvinna när loggern kopplats upp. Har du gått in i inställningarna på Logger 2020 och aktiverat driftläge E-logger, klickat kontoinställningarna i E-logger och skrivit in det nya id:t, samt därefter tryckt kommandoknappen på loggern så den gått igenom hela startsekvensen?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!