E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-28 21:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Användarvillkoren för abonnemang  (läst 5822 gånger)
Abis
Medlem

Antal inlägg: 23


Ukuleletok


Visa profil
« skrivet: 2012-05-29 00:21 »

Liten nyfiken fråga:
Hur definieras "Överutnyttjande eller missbruk av tjänsten", vilket går att läsa i användarvillkoren?
Jag kan ju inte påverka hur ofta tjänsten samlar in värden, och jag förmodar att det inte finns några begränsningar hur ofta man får lov att besöka webtjänsten, eller hur mycket man får utnyttja dess funktioner?
Antar att det är jag som har dålig fantasi... Obeslutsam
Loggat

Nibe F1145-10, solvärme, vedpanna, shuntpaket ECS-40 efter 1m3 acktank. För 2 villor på västkusten.
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012-05-29 07:51 »

Just p.g.a. folks påhittighet kan det vara svårt att definiera detta, och det är väl troligen också därför det inte har definierats närmare.

Tanken är väl dock att de som medvetet försöker komma runt de begränsningar som finns för att spara serverresurser skall kunna stängas av om de inte upphör med sina manövrar.

Andreas kanske kan ge ett mer utförligt svar.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-05-29 08:51 »

Jag kan nog inte ge ett bättre svar än så.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Abis
Medlem

Antal inlägg: 23


Ukuleletok


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-05-30 12:41 »

Tack. Jag är nöjd med svaret.
/Anders
Loggat

Nibe F1145-10, solvärme, vedpanna, shuntpaket ECS-40 efter 1m3 acktank. För 2 villor på västkusten.
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!