E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-24 17:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Uppdatering Logger 2020 - ingen kontakt  (läst 32710 gånger)
hakanolovolsson
Medlem

Antal inlägg: 22


Visa profil
« Svara #15 skrivet: 2012-09-13 18:11 »

Det lyser grönt där nätverkskabeln går in i loggern. Kabeln går sedan till en TP-Link som talar med routern trådlöst. Det finns inga dioder bak i TP-Linken, men en lampa lyser grönt på framsidan då kabeln är i, och inte då den är ur.
Jag har provat att slå av loggern, starta om routern och att sedan slå på loggern igen  -  men ingen skillnad.

Har inte fått tag i någon kabel lång nog, men tror du att det kan fungera (för att testa om det är kabeln) om jag kopplar bort loggern från dom ingående kablarna, flyttar loggern och kopplar den till TP-Linken med en kortare kabel?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2012-09-14 09:20 »

Som sagt, det är ovanligt att nätverkskablar går sönder. Det är mycket mer sannolikt att det är den trådlösa TP-linken som har rackartyg för sig. Trådlöst är tyvärr inte alls lika pålitligt som kablage. Jag hade i första hand provat koppla förbi tp-linken, dvs koppla in loggern med en lång kabel hela vägen till routern.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
hakanolovolsson
Medlem

Antal inlägg: 22


Visa profil
« Svara #17 skrivet: 2012-09-14 16:46 »

Jag får försöka göra det nästa gång jag är på plats. Finns det någon maxlängd på kabeln?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #18 skrivet: 2012-09-14 17:35 »

Har själv aldrig använt längre än 20 meter kabel, men i teorin skall det fungera med upp till 100 meter och det är väl inte otroligt att det gör det i praktiken också.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
hakanolovolsson
Medlem

Antal inlägg: 22


Visa profil
« Svara #19 skrivet: 2012-09-16 14:01 »

För att se om det är kabeln som är problemet, kan jag koppla upp direkt mot routern med en kort kabel, utan att ha "mätkablarna" inkopplade?
Loggat
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!