E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-26 14:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
Författare Ämne: Uppdatering Logger 2020 - ingen kontakt  (läst 32769 gånger)
hakanolovolsson
Medlem

Antal inlägg: 22


Visa profil
« skrivet: 2012-05-20 16:03 »

Jag uppdaterade via e-logger.se i april då jag var på plats några dagar.
Vad jag kommer ihåg så fick jag meddelande att uppdateringen gick bra.
En vecka senare då jag loggade in på e-logger.se så hade den tappat kontakt.
Nu är jag på plats igen och har just kollat e-loggern.
Lampan lyser rött och skärmen blinkar mellan "Start up date" och "Log in e-logger"
Vad att göra?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-05-20 17:37 »

Uppdatering från version före 111109 sker i två steg. Logga in i E-logger, gå till  kontoinställningar och starta uppdateringen på nytt för att slutföra det andra steget.

http://e-logger.se/wiki/index.php/Manual_Logger_2020#Uppdatering_av_loggermjukvara
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
hakanolovolsson
Medlem

Antal inlägg: 22


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-09-07 16:36 »

Hej igen Andreas, fick inte igång den sist men är nu på plats igen. Gick just in i E-logger och kontoinställningar men hittar ingenstans där jag kan starta uppdateringen.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-09-07 17:26 »

Har du startat om loggern så att den kopplat upp sig på nytt?

Står där något meddelande i e-logger om du klickar "översikt"?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
hakanolovolsson
Medlem

Antal inlägg: 22


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-09-07 18:37 »

Har inte startat om loggern.

Översikt säger
"Uppdateringen startades 120520 19:26 och tar normalt 5-10 minuter beroende på hastigheten hos din uppkoppling. Status går att se i loggerns teckenfönster. Internettjänsten blir tillgänglig igen när uppdateringen är klar och loggern startat om och gått igenom startsekvensen utan felmeddelanden."

Loggern säger
"Error 84"
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2012-09-07 18:59 »

Då är uppdateringen kanske egentligen klar. Ta och nollställ loggern och starta sen om den. (Finns omnämnt under rubriken "Problem som kan uppstå vid uppdatering".) Kom ihåg aktivera driftläge E-logger sen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
hakanolovolsson
Medlem

Antal inlägg: 22


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2012-09-09 13:07 »

Jag gör så som manualen säger "Håll inne kommandoknappen och tryck resetknappen, släpp sen genast upp kommandoknappen." men får fortfarande Error 84.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2012-09-09 17:12 »

Håll inne kommandoknappen. Tryck reset (dvs. håll nere resetknappen nån tiondels sekund och släpp sen upp resetknappen). Släpp sen upp kommandoknappen. Teckenfönstret skall visa "Radera minne?". Vänta en sekund. Dubbelklicka sen kommandoknappen (ungefär som när du dubbelklickar en mus). Teckenfönstret skall visa "Raderar minne" för att till sist visa "Minne raderat".
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
hakanolovolsson
Medlem

Antal inlägg: 22


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2012-09-09 19:16 »

Det fungerade! Nu anger loggern dom data den skall ange.
Dock säger e-logger fortfarande "Uppdateringen startades 120520 19:26 och tar normalt 5-10 minuter beroende på hastigheten hos din uppkoppling. Status går att se i loggerns teckenfönster. Internettjänsten blir tillgänglig igen när uppdateringen är klar och loggern startat om och gått igenom startsekvensen utan felmeddelanden."
Loggat
hakanolovolsson
Medlem

Antal inlägg: 22


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2012-09-09 19:28 »

E-logger/Inställningar/Konto/Abbonemang säger
"Ej valt, klicka här för att välja"
Klickar jag där och väljer "Privat gratis" så får jag
"FEL: Antal grafer måste minskas från 4 till 2"
men hittar ingenstans där jag kan ange antal grafer.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2012-09-09 19:43 »

Abonnemang behöver du inte välja nu om du inte vill. Antal grafer minskar du genom att gå in under "grafer" och radera det antal grafer du vill. Men så länge loggern inte är uppkopplad kan du inte komma åt alternativet "grafer".

Har du gjort det jag skrev i #5, dvs kommit ihåg att aktivera driftläge E-logger i Logger 2020?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
hakanolovolsson
Medlem

Antal inlägg: 22


Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2012-09-10 07:12 »

Det hade jag förstås inte. Nu är det dock fixat och då får jag tipset att LAN-kabeln är trasig. Skall skaffa ny kabel i dag och prova igen i morgon.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2012-09-10 08:39 »

Det är ovanligt att nätverkskablar går sönder. Till vad för slags router är loggern inkopplad? Fungerar routern som den skall?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
hakanolovolsson
Medlem

Antal inlägg: 22


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2012-09-10 17:32 »

Router från Telia (TV, bredband och telefon), kommer inte åt nu att kolla tillverkaren, men den fungerade tills det att jag startade uppdateringen.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #14 skrivet: 2012-09-10 18:32 »

Om du tittar på nätverksuttaget i Logger 2020 sitter där två lysdioder. Lyser/blinkar de?

Motsvarande dioder finns förmodligen i andra änden i routern också. Vad indikerar dioderna där?

Har du provat stänga av loggern, starta om routern och vänta ett par minuter och sedan slå igång loggern?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!