E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 17:52 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bredbandsanslutning om minst 8 mbit vid uppdatering?  (läst 16305 gånger)
Nicko
Medlem

Antal inlägg: 8


Visa profil
« skrivet: 2012-04-30 12:42 »

Ja då var det dags för uppdatering.
Det varnas i manualen " För att uppdatera behöver du en bredbandsanslutning om minst 8 mbit. "
Nu bor jag på "landet" och här finns inte mer än ADSL 2 mbit.
Vågar jag prova att uppdatera loggern ?
Loggat

Norrtälje, Nibe 360, 170kvm, e-logger 2020, eco-eye, Actrais 4000 RF(Vattenfall), Kamstrup 382(VP)
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012-04-30 14:26 »

Jag känner inte riktigt igen det där med att det krävs 8 mbit (och kan inte hitta det i manualen heller).
Däremot är det problem att uppgradera via mobilt bredband från äldre mjukvaran.
ADSL skall inte vara något problem.
Det värsta som kan hända är att det inte fungerar och du måste skicka upp den till mig för uppgradering, det kostar 136 kr inkl frakt (skicka bara själva loggern i så fall)
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-05-01 12:07 »

Minst 8 mbit står det på sidan för uppdatering men förmodligen går det bra även med lägre hastighet. För bästa förutsättningar, se till att ingen sitter och surfar samtidigt som uppdateringen pågår. Om det går dåligt, prova ett antal ggr. innan loggern skickas in för manuell uppdatering.

Detta gäller alltså loggermjukvara äldre än 111109. När väl loggern är uppdaterad till 111109 eller senare går det bra uppdatera även via långsamma förbindelser och mobilnät.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Nicko
Medlem

Antal inlägg: 8


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-05-02 10:49 »

Okej då kör vi så får vi se.  Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat

Norrtälje, Nibe 360, 170kvm, e-logger 2020, eco-eye, Actrais 4000 RF(Vattenfall), Kamstrup 382(VP)
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!