E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 00:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Poolstyrning med expansionsenheten?  (läst 15795 gånger)
jaer
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« skrivet: 2012-03-10 15:35 »

Hej

Jag har solpaneler och acctank på 750 liter och vill styra ut värme till polen via en värmeväxlare.
Tänkte byta min nuvarande styrning till en 2020 sol + expansionsenheten.
Problemet med att styra med expansionsenheten är att den bara styr reläet på 50-95 grader.
Jag vill börja styra ut värme redan vid 30-35 grader.
Finne det någon "patch" eller någon annan lösning?

/Janne
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-03-12 13:06 »

Visst kan vi ändra nivån för "Styr2 NI" till 30-95 grader.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
jaer
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-03-13 16:10 »

Bra, då är det bara att dra igång projektet (byte av styrsystem).
Beställning kommer!

/Janne
Loggat
jaer
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2014-07-17 09:41 »

Hej Andreas

Det var ett tag sen vi diskuterade detta ämnet och projektet har legat på is
Nu vill jag använda expansionsenheten för att styra poolen.
Finns detta inbyggt i någon ny release av firmware eller kan jag få en special release?

Med vänlig hälsning Janne
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2014-07-17 11:46 »

Ja du kan få en specialversion, men tyvärr tidigast om en månad, jag har precis påbörjat min semester.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
jaer
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2014-07-17 13:44 »

Ok, tack
Det var onödigt av mig att vänta så länge med frågan.

Ha en bra semester!

Med vänlig hälsning Janne
Loggat
jaer
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2014-08-31 18:09 »

Hej Andreas

Hoppas semestern har varit bra.
Hur gör vi om jag vill kunna styra reläet från 25-95 grader som beskrivet tidigare i tråden.
Kan du skicka mig en special release?
Och hur isåfall?

Mvh Janne
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2014-09-01 11:25 »

Tack för påminnelsen. Tar en titt på detta under veckan och återkommer.

Uppdatering, då det finns en sådan tillgänglig, görs under E-logger>Inställningar>Konto under rubriken "Det finns ny mjukvara till Logger 2020".
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
jaer
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2015-08-21 09:43 »

Hej Andreas

Har kört denna funktionen med Poolen i sommar och det fungerar som en klocka.
När jag har mer energi i toppen på ackumulatortanken än 35 grader så startar jag en cirkulationspump till en plattvärmeväxlare och "dumpar" värmen i poolen.
Sen har jag ändå värme kvar för duschning och liknande på kvällen.
Tackar för uppdateringen av programvaran som löste detta.

Med vänlig hälsning Janne
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2015-08-28 16:51 »

Tack för återkopplingen, roligt höra att det fungerar bra!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
jfrederiksen
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2016-01-02 21:41 »

Hej Andreas
Jeg har brug for at styre varmen fra soltank til  acktank når soltank er varmere end acktan - ikke kun for at beskytte soltanken - men for at få et soltilskud til opvarmning når soltanken når  ca 30-35 grader.
 
Kan jeg få en kopi af den firmware til poolstyring som tillader STYR2NI til at blive reguleret mellem 25-95 ?
På forhånd tak

mvh...
John
Loggat
jfrederiksen
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2016-03-03 22:54 »

Hej Andreas,

Der er gået 2 mdr siden jeg rejste sagen  - er der ingen fra E-logger der læser med ?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2016-03-04 10:29 »

Ursäkta! Har helt missat din fråga. (Har du inte fått svar på en vecka så fråga gärna igen!)

Mjukvaran med "Utökat område Styr2 NI från 50-90 till 11-90" har hela tiden funnits tillgänglig för alla att ladda hem och ligger med i version 140918 och nyare för solfångarloggern, logga in i E-logger och gå till Inställningar>Konto så finns den under rubriken "Det finns ny mjukvara till Logger 2020".
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
jfrederiksen
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2016-03-16 20:32 »

Hej Andreas,

Der er ingen ny mjukavare  - men aktuelle release er også ny "Logger 2020 version 150219"  så jeg har haft den fornødne support uden at vide besked om det!
Tak for info!
Så er det blot at få sat solfanger anlægget op. 
Mvh
John
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #14 skrivet: 2016-03-17 18:10 »

Det var inte så lätt att veta det! Men nu är allt frid och fröjd i alla fall. Hör gärna av dig om du kommer på något annat.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!