E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-29 16:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hjälp gärna till!  (läst 6183 gånger)
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« skrivet: 2012-03-09 16:59 »

Logger 2020 och e-logger är ett projekt med fokus på att erbjuda en avancerad loggningsutrustning till priser som är anpassade för vanliga konsumenter, inte bara företag.
För att göra det möjligt för oss att ge så bra support som möjligt, utan att kostnaderna drar iväg, har detta forum byggts upp.
Jag och Andreas försöker svara på alla frågor som kommer så snart vi kan, men ibland tar det ändå lite tid.
Även om detta är "vårt" supportforum så vill jag att ni andra som kan mycket om loggern och webtjänsten också hjälper till med svar om ni känner att ni kan, det är absolut inte bara vi som vill/skall bidra till att detta forum blir bästa tänkbara hjälp för alla som äger eller just köpt en logger.
Alltså, känner ni att ni kan och vill bidra med hjälp så är det bara bra.

/Rickard
Loggat

linkan222
Medlem

Antal inlägg: 15


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-05-30 22:28 »

Det är väl så ett forum är tänkt att fungera i normala fall. Nu har vi ju sån tur här att utvecklarna som sitter inne med alla svar är så aktiva.

Problemet med ett så "smalt" forum är att många troligen bara går in när problem dyker upp.  Även om jag är ny användare här känns det som att jag aldrig blir lika aktiv här som på poolforumet. Där är det så mycket mer aktivitet och därmed mer intressant att "slösurfa" på.

Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012-05-31 08:04 »

Visst förstår jag det, men du kan ju göra som jag, markera att du vill bli meddelad när det skrivs något i de avdelningar/tavlor som finns i forumet.
Du får då ett mail med textinnehållet, och kan snabbt se om det verkar vara något som du kan bidra med.

Se bild
« Senast ändrad: 2012-05-31 08:10 av Rickard » Loggat

Ingalill
Medlem

Antal inlägg: 21


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-09-17 19:41 »

Jag kommer att vara lite mer aktiv i forumet. Jag tycker det är fantasktiskt fint att erbjuda användarna att kunna dela erfarenheter o,s,v.

Ta som t.e.x att jag var i kontakt med Jämtkraft i dag för att höra hur dom ställer sig till att koppla in sig i deras elmätare. Ja visst sa dom, men det kostar pengar och vi skriver avtal på att lyfta ut mätadata. Tyvärr har man slutat med S0/S1. Man använder mbus.

Men att ansluta en diod avläsare, inga problem. Byter dom mätare tar dom lös den och låter den hänga. Det är upp till mig själv att hålla reda på om det fungerar.

mvh
Rickard Österlind
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!