E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-27 21:11 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fel #6 kontr. router  (läst 4926 gånger)
Kensor
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« skrivet: 2012-03-05 20:18 »

Hej,

Har problem med att få Loggern att logga in mot webbtjänsten. Har tittat runt lite på forumet och sett att där är andra med liknande problem men att det har löst sig av sig själv. Tyvärr verkar det inte göra det för mig. Ska börja med att säga att loggern inte är uppdaterade till senaste programvaran vilket säkert är en del av problemet. Har provat att starta om loggern ett antal gånger. Har provat att tömma/radera minnet på den och börjat om från början (nytt id osv osv) men utan framgång, vid i princip varje test har jag låtit loggern stått och tuggat över natten. Kontrollerat så att routerns inställningar stämmer osv. Det enda onormala (fast jag vet inte om det är onormalt) jag egentligen hittar är att routern inte ser loggern under "anslutna enheter" hela tiden utan bara stundtals!

Förslag välkomnas!

/Kenny
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-03-06 07:52 »

När gjorde du det senaste försöket? Jag startade om en serverkomponent igår förmiddag runt 10 efter kontakt med en annan användare som haft problem i helgen. Om du inte provat därefter kan det gå bättre nu. (Precis som du är inne på rör detta problem bara de som fortfarande har loggermjukvara äldre än 111109.)

I övrigt är det enda jag kan tänka mig att routern behöver startas om, det har visat sig hjälpa ibland.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Kensor
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-03-06 19:11 »

Se där nu verkar det fungera som det ska, ska passa på att uppdatera den under helgen också när jag har lite mer tid över!

Tusen tack för hjälpen!

/Kenny
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!