E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-27 15:18 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Error #0  (läst 4650 gånger)
Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« skrivet: 2012-02-26 22:51 »

Och min logger slutade att logga 19:52 med röd LED tänd. Error #0 stod det i displayen när jag kollade den 22:35.
Jag gjorde power off /on med att rycka powerkabeln in i loggern.
Efter sedvanlig reboot började den logga helt ok igen.
Vet inte varför den "hickade" till ?
Mitt bredband som den sitter på funkade helt ok då TV'n går på samma router och den funkade utan problem.
Kollade sen via exportfunktionen på min e.logger och ser där att den inte hade loggat nåt mellan 19:52 och 22:35.
Nån som har nåt tips varför den slutade logga helt plötsligt ?

Man kanske skulle ha nån automatisk larmfunktion som triggar nåt relä att göra power off /on i 12 volts försörjningen
till loggern som tvingar på den en reboot ?

Hälsningar Lars
Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-02-27 10:51 »

Error 0 indikerar nån typ av hårdvarufel. Har aldrig hört någon få den koden förut. Omöjligt säga vad det beror på, mest troligt är kanske nån slags störning på strömförsörjningen. Vi får följa upp detta om det händer igen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Morby
Medlem

Antal inlägg: 238



Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-02-27 11:27 »

Logger står i ett skåp i ett förråd som håller runt 2-5 plusgrader. Kan ju vara en faktor också.
Strömförsörjningen är ok då den försörjs via en 750 watts UPS.
Men låt oss avvakta.... en gång ingen gång, 2 ggr kanske och 3 ggr får man börja leta och fundera  :-)
Loggat

Harry Callahan: I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?"
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!