E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-28 05:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Elmätargrafer.  (läst 5726 gånger)
Håkanj
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« skrivet: 2012-02-25 09:36 »

Jag får inga grafer eller mätvärden på min e logger i datorn men har kontakt med loggern som visar rätt kw från elmätaren.
Mäter kw med en pulsgivare som är monterad utanpå elmätaren.
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012-02-25 10:01 »

Vilket pulstal "imp/kWh" som gäller står på elmätarens utsida. Läses mätaren av optiskt via blinkande diod står pulstalet bredvid dioden eller bredvid texten “LED”. Läses mätaren av via pulsutgång står pulstalet bredvid texten “S0”.
Om E-logger används, klicka “Givare”, Klicka “Ändra” för den ingång det gäller, fyll i pulstal i fältet “Pulser per enhet”, spara.

Om det ändå inte kommer igång, starta om loggern (spänning till/från) och uppdatera sedan sidan på e-logger.

Det kan ta någon minut innan ändringarna slår igenom i webtjänsten.
Loggat

Håkanj
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-02-25 10:10 »

Jag ska prova att dra ur kontakten på loggern när jag kommer hem.
Givaren ser jag i datorn och kw men det blir inga grafer eller mätvärden som lagras typ stapeldiagram.
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012-02-25 13:11 »

Har du angett antalet pulser som den skall arbeta med, e-logger.se synkar inte med logger 2020 innan du manuellt gör inställningen, skulle pulstalet vara "Rätt" från början, ändra ändå, och ändra sedan tillbaka - sen skall det fungera.
Loggat

Håkanj
Medlem

Antal inlägg: 3


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-02-25 18:46 »

Nu har jag fått det att fungera jag ändrade till den andra utgången på loggern och till el total på datorn.
Nu ska jag beställa mer givare och kabel.Detta är väldigt lärorikt men man får inte mycket annat gjort.
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2012-02-25 22:54 »

Bra att det löste sig.
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!