E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-30 14:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Betraktningsvinkel på display  (läst 6198 gånger)
svartöra
Medlem

Antal inlägg: 16


Visa profil
« skrivet: 2012-02-03 23:37 »

Jag tycker att betraktningsvinkeln på displayen är lite dålig. Man måste nästan befinna sig vinkelrätt mot displayytan för att se tydligt. Skillnaden framträdet tydligt i serverrummet på jobbet där en bandrobot också har en belyst LCD-display, men där kan man nog titta från 45 graders vinkel utan problem. Logger2020 borde ha samma egenskap.
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012-02-04 08:27 »

Tyvärr går det inte ersätta dagens display utan genomgående konstruktionsförändringar som i sin tur skulle kosta tiotusentals, kanske över 100 000 kronor i nya underlag, nya tryckplåtar, nya plocklistor för ytmonteringen, nya CE-märknings-tester och ny kapsling.
Displayen är inte bra, det har du alltså rätt i, men det är en av eftergifterna för att kunna erbjuda en så kompetent och flexibel Logger till det pris som vi har på den.
Loggat

Staffan
Medlem

Antal inlägg: 35


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-02-07 10:57 »

Om man är ok med att säga ajöss till garantin kan man säkert stoppa i nästan vilken vilken annan 2x8 display som helst. Nästan alla icke grafiska brukar ju följa HDnånnting standard. Vill man vara säker köper man en med samma kontroller. En OLED variant vore nåt.  Leende (smiley)
Loggat

Sunlogger som kör mot e-logger
2st temp/fukt
1st elmätarsensor på VP, huvudelmätaren sitter tyvärr i ett byggskåp ute på tomten i nuläget.
6st Dallas tempsensorer, fler ska sättas upp
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012-02-07 16:09 »

Hittar du en bättre display som passar och inte kostar flera hundra kronor så uppgraderar jag mer än gärna.
Hör gärna av dig om du ser nåt somfungerar.
Loggat

Staffan
Medlem

Antal inlägg: 35


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-02-08 04:22 »

Om du ger mig beteckningen på den befintliga displayen så kan jag leta runt lite efter en kompatibel.
Loggat

Sunlogger som kör mot e-logger
2st temp/fukt
1st elmätarsensor på VP, huvudelmätaren sitter tyvärr i ett byggskåp ute på tomten i nuläget.
6st Dallas tempsensorer, fler ska sättas upp
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2012-02-08 06:52 »

LCD parallell 8x2 Hebei Jiya Electronics GTC08021 TR6N0C

Vill tillägga att det är rätt komplicerat att byta display, så det kan inte bli tal om en annan display innan nästa serie tillverkas.
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!