E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 14:36 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Loggersoft utanför sitt hemmanätverk  (läst 9488 gånger)
DPersson
Medlem

Antal inlägg: 66


Visa profil
« skrivet: 2012-01-28 10:04 »

Hej

Går det att se data i realtid med loggersoft programmet , om jag är ute på fältet t ex ?
GEnom en portforwarding i routern eller det går inte alls ?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012-01-28 11:26 »

Om du ansluter Loggern till en router skall du bara behöva göra en sökning i LoggerSoft, välja Loggern som hittas i nätverket, och sedan få tillgång till alla data i realtid.
Om du inte har en router måste du skapa en manuell nätverksinställning som kopplar ihop loggern med datorn, Andreas kan nog bättre förklara hur det skall göras.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-01-28 12:31 »

Att använda LoggerSoft utanför den egna routern/brandväggen är inget vi officiellt stöder eftersom vi vill undvika en mängd supportfrågor på hur man gör port forward i den och den utrustningen eller varför det inte fungerar med den och den operatören osv.

Vill någon försöka helt på egen hand är porten som skall skickas vidare udp 29092, sen måste den externa ip-adressen och loggerns LoggerSoft-id skrivas in manuellt i LoggerSoft.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
DPersson
Medlem

Antal inlägg: 66


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-01-28 21:43 »

Tack då vet jag

Funkade kalas

Ni har inga planer på att ändra i loggersoft så man kan lägga in en dyndns adress istället för ip Leende (smiley) ?
« Senast ändrad: 2012-01-28 21:51 av DPersson » Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-01-30 09:34 »

Tanken har funnits. Kanske blir det något som kommer i plusversionen av LoggerSoft.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2013-03-25 21:23 »

Kanske denna fråga skulle vara under "Nätverksinställningar" istället, men jag undrar om man på något sätt kan köra Loggersoft när man är utanför sitt hemmanätverk? Jag tänkte på VPN, öppna portar i routern etc.

Jag har en NAS som jag kommer åt utifrån, men den har tyvärr inte Windows...
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2013-03-26 05:26 »

Om det går via nätverket vet jag inte, men du kan ju alltid fjärrstyra din dator med hjälp av t.ex. Teamviewer.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2013-03-27 08:52 »

Hopklistrat med befintlig tråd. Se svar ovan.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2013-04-15 20:57 »

Tack då vet jag

Funkade kalas

Ni har inga planer på att ändra i loggersoft så man kan lägga in en dyndns adress istället för ip Leende (smiley) ?

Kan du beskriva hur du gjorde? Jag har öppnat port 29092 i routern. Är det Loggersofts externa ip jag skriver in eller min routers? Ska jag skriva in något nytt id för Loggersoft eller använda mitt gamla?

Jag är införstådd att någon support för detta inte ingår, men hoppas någon annan kanske kan hjälpa.  Rullande ögon (ironi)
Loggat
DPersson
Medlem

Antal inlägg: 66


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2013-04-20 06:53 »

Hej

Nu var det ett tag sedan , men det jag gjorde var att jag öppnar upp porten i routern o pekar åt logger2020
Sedan lägger jag in det externa ipet i loggersoft , tryckte på sök så hittades den

Hör av dig om du inte får det att funka så får jag testa igen här  Leende (smiley)
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!