E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 10:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Loggersoft Alarm "Händelse 10. X 120."  (läst 7781 gånger)
Åled
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil Hemsida
« skrivet: 2012-01-27 20:07 »

Uppdaterade både loggern och Loggersoft idag.
Suveränt att slippa seriekabeln samt att kunna köra direkt mot E-logger och ändå kunna använda Loggersoft för realtidskoll på plats.
Uppdateringarna funkade klockrent helt enligt instruktionerna.
Nu har det dock börjat dyka upp larm varannan till var tredje timme i Loggersoft.
I larmrutan som dyker upp står det först datum och klockslag sedan "Händelse 10. X 120."
Jag har inte rört någonting annat än seriekabeln som kopplades ur och TP-kabeln som kopplades in.
Finns det någon förteckning över larmkoder?
 Va?

Insåg att detta skulle legat i undertråden Loggersoft. Vet inte om man kan eller hur man gör för att flytta det dit om man kan..... sorry
« Senast ändrad: 2012-01-28 00:16 av Åled » Loggat

Enplansvilla 108 kvm Halland. IVT Optima 500 -03, Romotop Sorbas Vattenmantlad kamin, Dalatank 750-4
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-01-28 12:29 »

Det där är ingen officiell felkod utan något som lagts till för att hitta "ospecifika fel".

Så vitt jag kan bedöma kan 10 x 120 inträffa när en .png-fil inte kan sparas på disken vid "spara bilder". Kan bero på att nån annan process "låser" filen eller på problem i datorn.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Åled
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012-01-28 12:45 »

Tack ska du ha Andreas
Kör en Abyss Webbserver i den maskinen så att jag kan se värdena i realtid.
Bara rakt av utan krusiduller. http://zigzag.endofinternet.net
Den borde ju inte låsa bildfilerna, men jag ska kolla hur det ser ut.
Återkommer med feedback om jag hittar något.
Mvh
Jerry
Loggat

Enplansvilla 108 kvm Halland. IVT Optima 500 -03, Romotop Sorbas Vattenmantlad kamin, Dalatank 750-4
Åled
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2012-01-28 13:33 »

Hittade en del diskfel i loggboken på maskinen nu. Den står bara och snurrar och får väl inte den uppmärksamhet den borde vara värd.
Har plockat ner alla program och kör en diskkoll nu. Kanske dags att byta den....
Då har antagligen Loggersoft även hjälpt till att kräva underhåll i datorn som man annars kanske inte upptäckt innan ras.
Återkommer med feedback angående slutresultat efter underhåll.
:-)
Loggat

Enplansvilla 108 kvm Halland. IVT Optima 500 -03, Romotop Sorbas Vattenmantlad kamin, Dalatank 750-4
Åled
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2012-01-28 15:04 »

Hittade några dåliga sektorer på datadisken.
CHKDSK fixade biffen.
Loggboken ren och inga fler larm nu ser det ut som.
Tack för hjälpen Andreas.
:-)
Loggat

Enplansvilla 108 kvm Halland. IVT Optima 500 -03, Romotop Sorbas Vattenmantlad kamin, Dalatank 750-4
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2013-04-02 23:33 »

Jag fick samma felmeddelande.

Testade att byta till en annan disk D:, samma felmedd.

Körde en test på HDD, inga felhittade.

Testade med BMP, JPG och PNG, fick aldrig någon fil. Med PNG valt så kom meddelande, annars inget felmeddelande.

Kom på felet till sist, jag hade valt Grupp *, då ska filen heta trn_*.png, man får inte ha * som filnamn i windows.

Detta kanske ni kan ändra på? Kanske Grupp Alla istället.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2013-04-03 09:09 »

Bra observation där! Det var något att tänka på.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!