E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 16:59 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Dela ut nätverk i PC?  (läst 6586 gånger)
pricken
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« skrivet: 2012-01-21 15:39 »

Sitter och spånar lite!

Nog borde väl man kunna ansluta logger2020 till en PC som kör W2K och ansluter till WAN via ett trådlöst nätverk, dvs ansluta logger2020 med en korskopplad kabel til ETH på PC´n och dela ut Wlan-anslutningen, är ni på vad jag menar?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-01-22 09:50 »

Varför göra sig det besväret? En trådlös accesspunkt är inte speciellt dyr och betydligt pålitligare än en windows-pc.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
pricken
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-01-23 20:49 »

Därför att det roligt att pilla och utforska.
Sen har jag svårt att se varför en accesspunkt skulle vara stabilare, min gamla Compaq har snurrat på i 3-4år utan att stanna eller tappa det trådlösa nätverket mot min DD-WRT bestyckade Linksys WRT54GL
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-01-24 08:52 »

Ah ja är något roligt finns förstås inga begränsningar för vad man kan göra!

I regel är det ju så att ju mer komplicerat något är desto mindre stabilt och kortare livslängd. Men visst, det finns datorer som går som klockan i åratal och accesspunkter som strular hur mycket som helst.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!