E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 10:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Individuella intervall i Loggersoft för sensorerna  (läst 12496 gånger)
Anders Öberg
Medlem

Antal inlägg: 16


Visa profil
« skrivet: 2012-01-21 11:48 »

Hej,

Jag har installerat logger2020 + 20 olika givare för värme & elförbrukning, Det jag funderar på är om det vore möjligt att lägga in möjligheten att hämta från vissa givare lite tätare är idag. tex så är jag mer intresserad av att följa mina 3 elmätare med tätare intervall än avkänning av temperaturen inomhus i de olika rummen. exempel ( hos mig )

Enkelt önskemål
Sensor 01020310310 var 10:e sekund
Övriga gemensamt intervall var 30:e sekund.

Här är ett avancerat önskemål.
Att kunna villkora intervall med hjälp av annan givares värde (tex. utetemp. ) eller datum & tid.

Elförbrukning var 10e sekund när det är kallare än x grader
Rumstemp. var 5:e minut
in & ut temp på värmerören : var 5:e minut mellan datum x & y annars var 20:e minut.

Mvh
Anders Öberg
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-01-21 12:03 »

Ja det är fullt tänkbart. Vi har diskuterat att gå ut med en enkät för att höra vilka funktioner som är mest efterfrågade bland användarna, där hade vi kunnat ta med detta.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Anders Öberg
Medlem

Antal inlägg: 16


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-01-21 12:27 »

Det låter som en bra idé med enkät, Och där borde ett rimligt tidsperspektiv vara minst 12 månader för at få fram en bra lösning som förmodligen blir rätt så avancerad.

Den enkla varianten ( att man har möjlighet att ha ett individuellt mätintervall ) är det ju bara du/ni som kan avgöra om det är genomförbart och tidsperspektiv.

(Jag kommer i allafall att använda LoggerSoft på enskild dator under överskådlig tid eftersom jag även har all el fjärrstyrd i huset och där är det ett annat system som också behöver datastyrning.)

/Anders Öberg
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!