E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 15:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Error 93  (läst 15986 gånger)
LoveB
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« skrivet: 2012-01-20 08:23 »

Efter att ha uppdaterat mjukvaran till ver 111223 så får jag felet Error 93 74662. Loggern stannar tidigt i uppstartprocessen och statuslampan lyser rött. I e-logger får jag meddelandet "FEL: Kunde inte ansluta till klienten" trotts att Loggern syns från routern. Vad kan detta bero på?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-01-20 08:41 »

Det här felet kan uppstå om loggern inte riktigt lyckas kommunicera vid en modul vid den första omstarten efter uppdateringen eller om en modul är ansluten på givaringång ett istället för två.

Kontrollera kablaget. Dra ur nätadaptern fem sekunder och sätt sen i den igen. Nollställ minnet. Så skall det förhoppningsvis fungera sen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
LoveB
Medlem

Antal inlägg: 10


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-01-20 15:31 »

Tack för svaret. Error 93-problemet är löst dock har ett nytt problem uppstått efter att jag raderat minnet och återstartat Loggern. När jag följer uppmaningen:

"Ingen ingångsdefinition har skickats till loggern sen klient-id ändrats, klicka här för att göra det"

får jag meddelandet:

"FEL: Def. err 254."

Namnen på givarna har blivit satta och jag kan se att värdena uppdateras både i Loggern och i E-loggern, men jag kommer inte vidare i E-loggern. Några förslag på vad detta kan vara?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-01-21 11:48 »

Ajdå. Men det kan nog också bero på en modul som inte riktigt är med.

Dubbelkolla alla skarvar och plintar. Dra ur nätadaptern fem sekunder och sätt sen i den igen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!