E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 08:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hur får jag så det visas W i displayen på Logger2020?  (läst 5525 gånger)
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« skrivet: 2012-01-07 17:34 »

Jag har 3 elmätare inkopplade till min Logger2020. Två via pulsutgången på elmätarna och den tredje också till pulsutgången, men via en P3IQ. På den som är kopplad via P3IQ så visas inte W i displayen på Logger2020. När Logger2020 visar värden för de andra två mätarna så visas W. Har jag missat någon inställning?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2012-01-07 18:22 »

Ja.
På e-logger.se/givare/"El-total"/ändra  finns det en kryssruta som du skall bocka i för att "Visa loggerdisplay"
Loggat

Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2012-01-07 18:25 »

Den rutan är redan ikryssad. Värdet visas på Logger2020, men inte "W" efter värdet.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-01-09 14:00 »

Har inte testat själv, men det kan kanske vara ett fel i mjukvaran i Logger 2020 så att bokstaven "W" inte visas om effekten kommer från en pulsmodul. Får ta en närmare titt på detta vid tillfälle, den här typen av problem har låg prioritet.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-01-16 10:49 »

Har fått tillfälle titta närmare på detta. Det är inget fel utan medvetet. Anledningen till att Logger 2020 inte visar enhet för pulsmodulen i teckenfönstret är att pulsmodulen nyttjas till mer än bara elförbrukning, till exempel används den till flödes-/vattenmätare också och då blir det tokigt om "W" visas. Tanken var att man i framtiden skall kunna välja enhet själv, men som sagt, sådant här har låg prioritet.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!