E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-20 07:04 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Givarfel interna pulsingångar  (läst 13641 gånger)
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #15 skrivet: 2012-01-16 11:20 »

Har problemet försvunnit av sig av sig själv någon gång. dvs. om du bara låter det vara, har det hänt att loggern slutat blinka rött och visa "Givarfel"? Spekulerar i om detta givarfelslarm är något fler kanske får men som de inte märker om det bara syns periodvis, många har inte sin logger synligt monterad.

Vad jag förstår blir det ju heller inga fel på mätvärdena.

Vad gäller epostlarmen du får för givarfel - ja de kommer ju för att du definierat larm för givarfel på de interna pulsingångarna i E-logger. Sådana larm har nog väldigt få definierade. Och möjligheten att skapa den typen av larm borde tas bort från gränssnittet eftersom de inte fyller nån funktion - det finns ingen mekanism för att deteketera givarfel för de interna pulsingångarna.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
ulfmod
Medlem

Antal inlägg: 138



Visa profil
« Svara #16 skrivet: 2012-01-16 11:32 »

Problemet har aldrig försvunnit av sig själv någon gång, nu har jag väll varit på det ganska snabbt då det har hänt så jag vet inte om det skulle fått varit i flera dagar kanske? tror att jag har låtit det vara kanske någon dag som längst.

Jag kan inte se att det skulle vara några större diffar på mätvärdena.

Jag kopplade tillbaka givarna i rätt ordning igår mitt på dagen och sedan dess har det funkat (kanske var ett dumt kostaterande, det brukar ju straffa sig att ta ut segern för tidigt).
Loggat

/Uffe
Sidor: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!