E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-16 07:16 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: LoggerSoft som en tjänst?  (läst 6664 gånger)
pethson
Medlem

Antal inlägg: 41



Visa profil Hemsida
« skrivet: 2012-01-04 02:57 »

Hej!

Jag har precis uppdaterat till senaste mjukvaran i min Logger 2020 och dessutom installerat Loggersoft senaste version på en dator för att försöka styra lite prylar framför allt beroende på temperatur.

Förutsättningen för att Loggersoft skall rulla är ju att man startar programmet och dessutom är inloggad.
Om datorn av någon anledning bootar om så slutar den logga, vilket ju är lite trist.

Så min fråga är om någon testat att köra Loggersoft som en tjänst i Windows, för att på så vis få den att starta samtidigt som mitt OS

///Peter!
Loggat

Peter Nordin
Har Direkt-el -76, frånluftsväxlare -86 och luft/luft pump -96...
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4051


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-01-04 11:15 »

Så vitt jag vet har ingen provat. Antar det är ett problem att LoggerSoft öppnar fönster då det startar, det vill normalt inte tjänster. Möjligen då om det går köra som interaktiv tjänst under ett konto med tillräckliga rättigheter, men jag undrar jag för det finns knappast något GUI när ingen är inloggad på kontot.

Är det inte enklare att köra autoinloggning i Windows?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
pethson
Medlem

Antal inlägg: 41



Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012-01-04 11:35 »

Kör man på en Windows Server 2008 R2 i en Domän så finns inte det alternativet kvar, annars kunde det vara ett alternativ även om det sänker säkerheten något.

///Peter!
Loggat

Peter Nordin
Har Direkt-el -76, frånluftsväxlare -86 och luft/luft pump -96...
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4051


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-01-04 12:11 »

Helt säker? Brukar finnas "hemliga" registerinställningar i Windows för det mesta. Men visst, på en "skarp" server som flera har fysisk tillgång till är det alls ingen bra idé.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
daniel
Medlem

Antal inlägg: 185


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2012-05-16 23:55 »

Hej!

Jag har precis uppdaterat till senaste mjukvaran i min Logger 2020 och dessutom installerat Loggersoft senaste version på en dator för att försöka styra lite prylar framför allt beroende på temperatur.

Förutsättningen för att Loggersoft skall rulla är ju att man startar programmet och dessutom är inloggad.
Om datorn av någon anledning bootar om så slutar den logga, vilket ju är lite trist.

Så min fråga är om någon testat att köra Loggersoft som en tjänst i Windows, för att på så vis få den att starta samtidigt som mitt OS

///Peter!
Kan du inte köra autologin på din dator och sen autostart på loggersoft, vet inte om det var så du tänkte
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!