E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 20:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Lyser rött och visar fyrkanter efter uppdatering  (läst 18795 gånger)
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« skrivet: 2011-11-30 14:26 »

Hej Andreas,

Jag gjorde som du sa, jag nollade loggern med "hålet" och gjorde en uppdatering.. Nu lyser det bara rött och jag har ingenm kontakt med loggern längre. JAg har nollställt den med "hålet" med inget hjälper....... Vad gör jag nu?Va?Va?

Hjälp!!!!

Tobbe123
Loggat
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-11-30 14:39 »

Hej igen

Jag har försökt att radera minnet i loggern men det går inte det heller,,, Det enda som syns på displayen är ett antal fyrkanter,,,,, Suck!!!!! varför skulle jag uppdatera den?Va?? Satte in en ny värmepump igår som jag ville logga och kolla......


Tobbe123
Loggat
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-11-30 15:41 »

Jaha
JAg gissar att denna uppdatering gick fel och jag kan inte få igång loggern om jag inte skickar in den för uppdatering. FAN..... imorgon klockan 06:00 åker jag till Nya Zeeland för att jobba i tre veckor kommer hem 20/12. Som jag sa innan igår satte jag igång en Nibe 1145 med bergvärm. Logger skulle ju vara mitt sätt att kolla så att den går riktigt och att när jag kommer hem skulle betala. Men ack nej det sket sig........................................................



Tobbe123
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-11-30 15:45 »

Uppdateringen gör loggern stabilare, på sikt kommer alla som använder webbtjänsten att behöva uppdatera så för den som ändå ska nollställa är det en given rekommendation.

Visas fyrkanter i teckenfönstret har inte uppdateringen gått klart. Följde du anvisningarna? Hur många gånger startade du om uppdateringen? Om du trycker resetknappen skall loggern börja blinka rött, då måste du snabbt starta om uppdateringen medan den fortfarande blinkar.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-11-30 15:50 »

Jag har provat tre gånger. Jag skall prova igen "innan det blir ett fast sken" Jag följde anvisningarna punkt till punkt
Loggat
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2011-11-30 15:54 »

Det hjälper inte. JAg har tryckt på resert knappen startat uppdateringen innan det blir fast sken men ack nej
Loggat
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2011-11-30 16:02 »

Jag har testat 3 gånger nu tryckt på reset knappen lampan börja blicka jag trycker på uppdatera det går en stund och vips så blir det ett fast rött sken och webläsaren säger att det misslyckats
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2011-11-30 16:06 »

Jobbigt att du skulle åka iväg så snart, när man har ont om tid så brukar ju aldrig något fungera. Men så länge loggern börjar om att blinka när du trycker reset är den i alla fall inte helt död och då finns det hopp.

Vad har du för slags bredband? Vad får du för svarstid/hastighet om du kör http://www.bredbandskollen.se/ ? Ibland kan det vara knepigt uppdatera ifall det är tillfälligt hård belastning på nätet och så går det plötsligt mycket bättre om man väntar nån timme. Har du nån annan nedladdning igång i hushållet eller om nån till exempel ser på strömmande video kan det hjälpa att avsluta alla sådana aktiviteter.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2011-11-30 16:13 »

8,88 ner och 1,80 ifrån enligt breddbandskollen
Loggat
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2011-11-30 16:17 »

Testat igen med ack nej
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2011-11-30 16:25 »

Ja det ska verkligen inte vara några problem med den hastigheten. Kan kanske vara någon tillfällig störning mellan olika operatörer osv. som gör att saker inte kommer fram som de skall.

När uppdateringen börjar tas emot skall loggern börja blinka grönt, har den aldrig gjort det, inte ens första gången?

Ibland händer det att bredbandsroutern hakar upp sig och inte släpper igenom trafiken. Logga in i din router och anteckna den ip-adress och port loggern hade innan du startade uppdateringen, det är viktigt att du har dessa uppgifter så att de inte råkar försvinna av misstag om du startar om routern, porten måste vara öppen tills uppdateringen är klar. Reseta sen routern, enklast brukar vara att dra ur nätsladden några sekunder. Kanske går det bättre sen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2011-11-30 16:26 »

Det har redan testat, men jag kan göra det igen
Loggat
Tobbe123
Medlem

Antal inlägg: 77


Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2011-11-30 17:20 »

Hej igen,
Jag drog ur strömkabeln både i routern och Loggern, lät dessa vara ur i ca 10 min. sen provade jag igen och vips så började den att tanka ned uppdateringen. Kanske var det något med internet kopplingen???

Ett jätte tack för hjälpen Andreas


Tobbe123
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2011-11-30 17:39 »

Vad skönt det löste sig. Och om du uppdaterar nån fler gång kommer du att slippa den här typen av problem eftersom den gamla uppdateringsfunktionen i loggern är utbytt i och med uppdateringen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!