E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-27 05:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fel vid uppdatering - fyrkanter i displayen  (läst 15916 gånger)
thias
Medlem

Antal inlägg: 6


Visa profil Hemsida
« skrivet: 2012-01-01 18:44 »

Jag ställer frågan även här fast jag provat att skicka pm, jag ser dock inte pm i utboxen så jag vet inte om det gått i väg.
Jag har provat att göra uppdateringen till 111223. Första gången jag provade fick jag felmeddelande att det inte gick att få kontakt redan efter några sekunder.
Följde då instruktionerna för att lösa detta, utan resultat. Nu ser jag endast fyrkanter i displayen, provade att följa instruktionen för detta men jag kommer inte vidare.
Rätt port är inställd i routerna på den IP loggerna hade innan första försöket till uppdatering.
Nu vaet jag inte vad jag skall hitta på för att lösa detta. Några tips?

MvH Mathias
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2012-01-01 19:41 »

Det finns inga fler tips än de du hittar under rubriken "Problem som kan uppstå vid uppdatering". Har du följt den texten till punkt och pricka och gjort det som står där utan att loggern någonsin blinkat grönt kan du inte göra annat än vänta några timmar och försöka igen. Det har hänt förr att det vips börjat fungera.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
thias
Medlem

Antal inlägg: 6


Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: 2012-01-02 09:20 »

Problemet löst. Det var min kära frus iphone som hade tagit ip nummret till loggern. Det är ju fan att man inte kan reservera adresser i D-link routerna på mac adresserna, både loggern och iphonen har "felaktiga" mac adresser som inte funkar att reservera på.

MvH Mathias
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2012-01-03 11:06 »

Toppen det ordnade sig! Och tack för att du sa till vad som var problemet, har lagt in en notering under "Problem som kan uppstå vid uppdatering" om att kontrollera så att inte loggerns ip-adress tilldelats någon annan utrustning.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!