E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-29 09:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: LoggerSoft får ej in data från Logger 2020  (läst 9089 gånger)
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« skrivet: 2011-12-28 16:43 »

Jag såg nu att Y-axeln på min graf "LVP NERE" visar "m" istället för kW i E-logger (under menyn Grafer).

Sen får fortfarande inte Loggersoft kontakt med Logger 2020.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-12-28 16:50 »

Jodå effektloggningen stämmer i regel väldigt väl överens med mätaren.

Under 1000 slår skalan om till milli. Milli kW = W.

Hur många gånger har du startat om LoggerSoft?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-12-28 16:59 »

Jag har startat om Loggersoft kanske 10 gånger senaste två timmarna. När jag sökt Logger på inställningar så hittar programmet ID och IP-adress utan problem.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-12-28 17:16 »

Kan det ha blivit något fel i inställningarna för LoggerSoft? Starta registereditorn och högerklicka HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\TSa och välj "Delete". Dessvärre tappar du då dina inställningar. Om du vill kan du exportera innan du raderar så kan jag se om jag hittar något fel som går att åtgärda.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-12-28 17:27 »

Jag tar och deletar då och installerar om Loggersoft. Påverkar det Logger 2020 på något sätt? Försvinner givarnamnen i displayen då?

Jag har exporterat reg-filen ifall du vill kika på den, men vet inte hur jag ska bifoga den. Den finns ju inte med som godkända filtyper att bifoga.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2011-12-28 17:44 »

Jag tar och deletar då och installerar om Loggersoft.

Installera inte om LoggerSoft, det tror jag inte hjälper. Radera istället inställningarna i registret och starta om LoggerSoft.

Jag tar och deletar då och installerar om Loggersoft.

Inte om Logger 2020 går mot webbtjänsten samtidigt.

Om Logger 2020 bara går mot LoggerSoft så försvinner definierade givarnamn samt pulsantal för elmätare.

Jag har exporterat reg-filen ifall du vill kika på den, men vet inte hur jag ska bifoga den. Den finns ju inte med som godkända filtyper att bifoga.

Jag skickar pm till dig ang. filen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2011-12-28 18:28 »

Nu fungerar Loggersoft. Jag startade om datorn. Jag vet inte om det var därför, men nu fungerar allt.

Tack för hjälpen!  Leende (smiley)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2011-12-29 11:48 »

Så bra det ordnade sig!

Men märkligt att det gick igång efter datoromstart. Det var inte möjligtivs så att du samtidigt startade om Logger 2020? Vad använder du för operativsystem?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2011-12-29 11:57 »

Jag startade inte om Logger2020 samtidigt.

Jag använder Windows 7.

Nu fungerar allt klockrent.  Leende (smiley)
Loggat
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2012-01-06 12:15 »

Det har varit samma problem igen i ett par dagar att Loggersoft inte hittar Logger2020 när jag startar programmet, men nu har jag i alla fall kommit på varför. När har min VPN Client på datorn igång (jag använder denna för att koppla upp mig mot mitt jobb ibland) så hittar inte Loggersoft Logger2020. Så fort jag kopplar ner min VPN Client så kommer loggningen på Loggersoft igång igen.
Jag kanske inte kan få någon support för detta här, men nu vet ni i alla fall varför det är så.  Rullande ögon (ironi)
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2012-01-09 09:26 »

Det låter logiskt. Så fort du startar din vpnklient så skickas all nätverkstrafik från din dator till ditt jobb. Och eftersom din logger inte finns på ditt jobb så kan den inte nås där.

Tack för att du berättade hur det låg till.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!