E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-05-01 16:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Hur få W istället för kW på y-axeln  (läst 5454 gånger)
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« skrivet: 2011-12-28 10:58 »

Nu har jag även kopplat in en elmätare till en av mina luftvärmepumpar. Jag loggar via pulsutgången på elmätaren till plint 8 och 10 på loggern. Sen ska jag koppla in ytterligare en elmätare till min andra luftvärmepump.  Leende (smiley)
Jag loggar både mot Loggersoft och mot E-logger. Jag lyckas dock inte att få W på Y-axeln eller "Senaste värde". Nu när det är KW så det står t.ex. 1,39 istället för 1390. Hur ändrar man det i E-logger och Loggersoft?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-12-28 11:17 »

Det går tyvärr inte att få något annat än kW.

[Flyttade denna fråga från tråden "Givarfel 6 T Hur ska man koppla?" eftersom frågan var utanför rubriken.]
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-12-28 11:22 »

Det var verkligen synd. Kanske något som kan komma i framtiden?

En fråga till:
Hur gör man om man vill jämföra den totala elförbrukningen idag jämfört med igår? Eller denna månad jämfört med föregående? Det går väl inte att få stapeldiagram i E-logger?
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-12-28 11:40 »

Vad som kommer i framtiden beror till stor del på efterfrågan och det är få som efterfrågat watt i graferna. Fördelen med kW är att elförbrukningen då går visa tillsammans med annat i samma graf utan att skalan på y-axeln blir så stor att annat bara blir ett rakt streck.

Din andra fråga är dessvärre åter igen utanför trådens rubrik. Det är viktigt att alla frågor ställs under relevant rubrik så att vi i mesta möjliga mån slipper svara på samma fråga flera gånger.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Thomas72
Medlem

Antal inlägg: 225


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-12-28 11:58 »

Ok, jag skapar en ny tråd och ställer samma fråga då.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!