E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-29 14:24 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Givarna registrerar värden men visar ej i E-logger  (läst 7139 gånger)
micke.a
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« skrivet: 2011-12-22 12:04 »

Har problem med visningen av givarnas värde.

Sedan den 9 dec har givarna värde slutat att registreras i E-logger.

Givarna har kontakt med E-logger, för om jag går in under "givare" i E-logger och trycker på "Uppdatera givarlista" så visas de aktuella värdet för samtliga givare. Men ingenting registeras i de övriga visninglägena.

Kanaler är skapade.

Vad kan vara problemet? Va?

Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-12-22 12:44 »

9 december, det var länge sen, att du inte sagt till tidigare. Du kan inte påminna dig om att det hände något speciellt den dan, att du ändrade något, uppdaterade eller kopplade upp dig på nytt?

Så vitt jag kan se hade din logger inte fått några kanaldefinitioner, har skickat över dem på nytt så nu bör den komma igång.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
micke.a
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-12-22 13:23 »

Hej!

Tack nu fungerar den.

Nej jag vet inte vad som kan ha hänt då, var utomlands då och hade koll på värmesystemet vi e-logger då den slutade att fungera.
Har sedan uppdaterat två ggr när jag kom hem efter den 16 dec och haft olika problem med att få i gång logger igen (se tidigare inlägg).

Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-12-22 16:01 »

Bra den kom igång!

Som jag förstår det kanske du hade något givarglapp som gjorde att loggern slutade fungera när du var utomlands. Eller om det då var ett programfel, den gamla loggermjukvaran har ju en del hyss för sig.

Sen när du uppdaterade gick inte kanaldefinitionen fram som den skulle. Det fenomenet har jag inte sett förut. Kanske är det så att om definitionen inte kommer fram över internet (ytterst sällsynt) efter uppdatering så detekteras det felet inte utan webbtjänsten tror att allt är som det skall. Får ta en närmare titt på detta om det händer igen.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
micke.a
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-12-23 08:38 »

Hej!

Logger fungerade några timmar sedan indikerade den "Givarfel 14 E0" (tror jag ,minnet är kort).

Så du har nog rätt att det är givarna som var problemet i första skedet.

Får ta tag i det här problemet efter helgen.

Så God jul och gott Nytt År på er alla.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4053


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2011-12-23 11:39 »

Det här med glapp är besvärligt, vet inte vad du använder för plintar men vissa har väldigt liten kontaktyta och då kan det vara svårt få det stabilt. Och är skarvarna utsatta för fukt gäller det verkligen att täta ordentligt.

God jul!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2011-12-23 15:16 »

På ett par loggrar har det även varit glapp på kretskortet för 5V matningen till givarna.
Har man återkommande problem med denna typ av fel kan man med fördel prova mäta (lik)-spänningen mellan plint 1 och 3 på loggern, den skall ligga i närheten av 5 V.
Har man 5V mellan dessa plintar så är det med största sannolikhet glapp någonstans.
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!