E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-24 12:17 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Temperaturloggning via Lorawan/WiFi?  (läst 250 gånger)
DennisCA
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« skrivet: 2024-04-18 08:32 »

Jag söker efter nånting i den stilen som kan funka med logger 1010 och e-logger tjänsten. I jobbet har vi tidigare nyttjat dessa Onset Hobo loggers som kan logga upp till fyra olika givare (under vatten som luft) för att logga temperaturer:
https://www.onsetcomp.com/products/data-loggers/mx1105#specifications

Problemet är ju att man måste koppla ur och läsa av loggern via USB och de verkar inte ha utvecklat en liknande version som kan skicka data via WiFi så jag undrar om man kan använda en Logger 1010 till detta (eller vore en 2020 eller 3030 mera lämpad)? Jag ser det finns temperaturgivare att köpa åt loggern och det finns tre utgångar för tre givare om jag förstått rätt?

Alternativt finns det nån trådlös modul/gateway som kunde logga temperaturer från flera givare, som man kunde koppla till en logger, så man kunde ha loggern centralt placerad och den kunde kommunicera trådlöst med denna?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2024-04-19 09:17 »

Du kan ansluta upp till 50 tempgivare till en av de tre ingångarna på Logger 1010, men måste välja bland de givare som finns under menyalternativet "Dallas 1-wire" i webshopen.
Har du befintliga PT100 eller PT1000-givare då vill använda så måste du köpa logger 1010 med Modbus + någon av modulerna som finns under menyn https://www.energibutiken.se/sv/65-modbus
Där finns både moduler för direkt anslutning av PT1000-givare, moduler för 0-10V, 0-20 mA eller 4-20 mA.

Loggern kan anslutas antingen till en fast ansluten router, via en trådlös accesspunkt som ansluter till en router eller till en mobil bredbandsrouter.

Vill du veta mer kan du alltid ringa mig på 070-6798263 (Rickard)
Loggat

Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!