E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-18 11:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
Författare Ämne: LoggerSoft - custom form  (läst 25302 gånger)
marinero
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« skrivet: 2009-03-24 15:55 »

Fick loggern idag, körde som hastigast igång den. Allt ser OK ut.
Men på gamla versionen (lämpömittari) fans det något som kallades "custom form" Där man kunde lägga in mätvärden på en valfri bild. Detta verkar saknas på loggersoft??? Eller finns det utan att jag observerat det ?
MVH
JP
Kalix
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009-03-24 16:09 »

Jag gillar enkla saker, och custom form var inte enkelt att förstå sig på, användes dessutom (och kanske därför) av få, så har har valt att plocka bort det för att undvika frågorna...

Det skulle inte förvåna mig om du kan lägga in custom form från ditt gamla program (du får nog inte tillbaks menyalternativet, men kanske funktionen), du kan väl testa?
Loggat

marinero
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2009-03-24 19:19 »

Hm... jasså
Ja jag saknar det, tycker att det inte var så krångligt när  man väl kommit på knepet. Kolla på denna bild, ganska pedagogisk eller Va?

http://web.telia.com/~u92306040/hemsida/cuf_sample1.jpg

Skall försöka få till det i loggersoft

Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009-03-24 20:57 »

Ser bra ut.
Kanske gjorde jag ett misstag som plockade bort det.
Loggat

marinero
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2009-03-27 06:55 »

Hej igen
Har suttit och försökt klura ut hur jag skall få custom form att funka i loggersoft. Tyvärr ingen lösning.
Jag blev också tvungen att deleta bort det gamla programmet, det blev något knas, varken loggersoft eller lämpömittari gick att köra.
Jag saknar verkligen custom form, vill man presentera en anläggning, så är ju en bild på anläggningen betydligt mer förklarande än bara en massa trender.
Har du någon ide hur man får tillbaka customform.
MVH
JP
Kalix
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009-03-27 07:16 »

Nu har jag inte kvar någon gammal version av programmet, men bode det inte kunna gå installera det gamla programmet på annan plats, kanske t.o.m en annan dator, och sedan kopiera över customform till LoggerSoft-mappen, och starta det utanför programmet?
Det är långsökt, men kanske kan det fungera?

Andreas vet hur mycket jobb det är att lägga in det i loggersoft igen, det var han som tog bort det.

Andreas?
Loggat

marinero
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2009-03-27 11:51 »

Jag har kopierat filen som heter "sample.cuf" till det nya programmet, men begriper inte hur jag skall kunna starta den. Man kan man öppna den som en textfil, där man redigerar hur bilden skall se ut. Men hur man skall få själva custom form snutten att fungera, de vete f..
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2009-03-27 13:27 »

Trevlig bild JP, håller med om att den var illustrativ och bra!

Nu var detta snart två år sen, men skulle inte custom form öppnas via en knapp på menyn?

Att i så fall lägga in en knapp i LoggerSoft så att det fungerar med gamla RTlogger går fort. Men hur mycket jobb som krävs för att det även skall fungera med Logger 2020 kan jag inte svara på utan att närmare sätta mig in i hur "custom form" fungerar under ytan, kanske tar det en timme, kanske en halvdag.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #8 skrivet: 2009-03-27 15:29 »

Hej Marinero.

Jag har bett Andreas titta på detta, i mån av tid framöver, när det kan bli vet jag inte.
Kanske skulle du i så fall, när det är klart, kunna passa på att skriva en liten "manual" för hur man får det att fungera?

/Rickard
Loggat

kullabacken
Medlem

Antal inlägg: 62


Visa profil Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2009-03-27 15:56 »

Hej Marinero.

Jag har bett Andreas titta på detta, i mån av tid framöver, när det kan bli vet jag inte.
Kanske skulle du i så fall, när det är klart, kunna passa på att skriva en liten "manual" för hur man får det att fungera?

/Rickard


hej
 de låter kanon, jag är också  intreserad utav custom form.
Loggat
marinero
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2009-03-27 17:31 »

Jadå, custom form öppnades med en knapp uppe till vänster, i samma ras där de andra grejset finns.

Det är klart att jag totar ihop en manual hur man får igång custom form. Den som sysslat lite med html, kommer att känna igen sig.
Lite enkelt förklarat så här i förhand, man har en grundbild, där man bestämmer var mätvärdena skall presenteras. Men mer om det sedan.
Ni må ha en trevlig helg, själv skall jag jobba

JP


Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2009-03-29 15:39 »

Det låter mycket bra JP, då väntar jag på din beskrivning av hur det är tänkt att fungera innan jag tar itu med detta så att det garanterat kommer att fungera enligt ditt exempel. Berätta gärna hur du vill att informationen från elmätarna skall läggas in i bilden också.

Kanske hinner det till och med komma med i nästa version av LoggerSoft.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
marinero
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2009-03-30 09:57 »

Hejsan

Jag sätter genast igång med att försöka tota ihop en beskrivning, skall försöka göra den begriplig   Leende (smiley)
Det kanske tar någon dag.

Hejdå
JP
Loggat
marinero
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2009-04-02 20:14 »

Här kommer en liten kom igång beskrivning, hoppas den är någotsånär begriplig.

JP
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #14 skrivet: 2009-04-03 17:17 »

Toppen JP! Jag tycker det blev väldigt begripligt och kommer att ta tag i detta i början av nästa vecka, skickar PM till dig när det finns något du kan prova. Om du sen verkar nöjd så lägger vi med det i nästa officiella version av LoggerSoft.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!