E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 01:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Logger slutat fungera??  (läst 5143 gånger)
hala
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« skrivet: 2011-12-03 17:33 »

Under Tj-resa la min logger av. Nu när jag kommit hem ser jag att det lyser rött. Jag har provat "allt". Hoppas inte det. Rickard tror att jag kan ha tryckt på uppdatera av misstag. Jag vet inte men allt är ju möjligt. Så nu har jag provat att trycka på reset och då börjar loggern blinka rött med 8 svarta fyrkanter i fönstret. Ingen funktion. Provat att hålla enter intryck vid spänningspåslag väntat en sek släpt och dubbelklickat Eller som Rickard rekommenderade att klicka minst 10 ggr. Detta har jag provat flera gånger utan resultat. Eftersom logger inte startar så hur kan den då få en ip-adress? När jag försöker uppdatera ser jag mha tcpdump att e-logger pratar med min dator?? Jo det är klart men hur kan då loggern uppdateras? Mina ip-kunskaper säger att detta kan inte fungera. Om loggern inte startar på något vis går inte interfacet igång och heller ingen dhcp fårfrågan. Nu är jag säkert helt fel på det. Men i alla fall. Hur kan jag göra nu för att få igång loggern.
MVH Håkan
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-12-03 17:38 »

Av det du beskriver låter det som att den är mitt inne i en uppdatering. Gå till sidan kontoinställningar och försök uppdatera den klart.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
hala
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-12-03 17:49 »

Lyckades hitta loggers nya adress. Uppdateringen gick bra tror jag..
Tack
« Senast ändrad: 2011-12-03 18:36 av hala » Loggat
hala
Medlem

Antal inlägg: 9


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-12-03 18:37 »

Tackar nu rullar det på.
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!