E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-19 17:44 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Fel under uppgradering till 111109  (läst 18363 gånger)
JOS
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil Hemsida
« skrivet: 2011-12-02 23:06 »

Jag skulle ikväll uppdatera till 111109, men fick meddelandet: "Getpeername() failed with errno 107: Transport endpoint is not connected. Kontrollera att både TCP och UDP port 28570 skickas vidare till den IP-adress loggern har i din router." Nu är loggern i det läget att den lyser med fast sken och om jag trycker reset så blinkar den rött i 30 sekunder för att sedan bli fast röd igen. Jag har provat flera ggr att trycka reset och sen uppdatera i webtjänsten utan framgång. Port forward var inställt i min Thomson TG787 från Telia och loggern fungerade innan uppdateringen. Jag hade problem efter ett strömavbrott för några dagar sedan vilket gjorde att jag misstänkte routern nu och återställde den.. Det var förstås dumt för nu kan inte routern se loggern och tilldelar ingen IP. Så jag har nu ingen IP att sätta port forward till.. Vad göra?
Loggat
JOS
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2011-12-03 15:45 »

Jag har försökt att hitta ett sätt att peka tillbaka den gamla IP adressen till Loggern, men det verkar inte gå att göra på Telias Smarta Thomson 787.. Tråkigt.. Nu är man rökt..
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-12-03 16:47 »

Du menar att du rent nollställde routern till fabriksinställningarna, och då försvann den port forward som fanns där när du startade uppdateringen?

Loggern vet vilken IP-adress den hade förut, har du bara den blekaste aning om vilken adress det var går det att chansa på några olika. Annars har du 255 att välja på...

När du trycker resetknappen måste du snabbt starta om uppdateringen medan loggern fortfarande blinkar rött, du har alltså mindre än 30 sekunder på dig. När uppdateringen kommer igång börjar loggern blinka grönt. Gör den det om så bara några sekunder har du rätt port forward i routern. Då får du göra fler försök tills det lyckas.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2011-12-03 17:01 »

på min router får jag alltid IP-adresser kring xxx.xxx.xx.182-199
Kanske är det så för dig också, då behöver du ju inte prova såå många gånger.
Loggat

JOS
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil Hemsida
« Svara #4 skrivet: 2011-12-03 17:25 »

Jag är 95% säker på att den hade 192.168.1.84, och porten ser jag ju i webbtjänsten, men problemet är att min router inte hittar loggern nu. Jag kan inte få upp loggern i router inställningarna, kan den skicka data till loggern utan att routern ser den?? Det måste provas. Återkommer...
Loggat
JOS
Medlem

Antal inlägg: 17


Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2011-12-03 18:59 »

Det fungerade!! Jag gjorde helt enkelt en ny port forward till ..1.84 trots att den inte visas i routern och då fick jag gröna blink så fort jag tryckte uppdatera! TACK!!
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #6 skrivet: 2011-12-04 06:56 »

Loggat

Dadid
Medlem

Antal inlägg: 59


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2011-12-06 00:08 »

Testade just att uppdatera, med samma felmeddelande som resultat. Dock verkar loggern inte ha hängt sig så jag avvaktar..
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2011-12-06 08:44 »

Det låter som uppdateringen aldrig ens startade för dig. Kan vara portöppningen i din router som inte stämmer. Tryck resetknappen på loggern så att den går igenom startsekvensen. Går den igenom utan problem, gör ett par nya försök att uppdatera.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Magnus
Medlem

Antal inlägg: 1


Visa profil
« Svara #9 skrivet: 2011-12-13 01:31 »

Fick följande felmeddelande vid uppgradering:
Getpeername() failed with errno 107: Transport endpoint is not connected.
Kontrollera att både TCP och UDP port 28495 skickas vidare till den IP-adress loggern har i din router.
Om lysdioden på loggern lyser rött med fast sken, tryck resetknappen på loggern innan du klickar "försök igen" nedan

Nu är statusen på loggern: Firmware uppgrade, lysdiod= fast röd, trycker jag på reset blinkar den först och blir sen fast röd igen och samma felmeddelande vid nytt försök till uppgradering.

Om jag går in på e-logger kontot har jag en ip-adress knutet till mitt klient-id men efter kontroll av portar i routern är nu inte längre WAN adressen på min router samma som i e-logger kontot utan den har ändrats.
Något förslag på vad jag skall göra i detta läge?
Får jag problem med loggern om bryter spänningen? Kan jag få ip adresserna att synkronisera sig igen? Eller kommer jag inte vidare?  //Magnus
Loggat

Maglite
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2011-12-13 07:59 »

Har uppdaterat ip-adressen för din logger, om du försöker igen så bör det kunna fungera. Du har 30 sekunder på dig att starta om uppdateringen från det du trycker resetknappen på loggern, uppdateringen måste startas medan lysdioden fortfarande blinkar.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!