E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-03-28 23:15 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: LoggerSoft - Avrundar elkanalerna fel  (läst 9213 gånger)
Strip
Medlem

Antal inlägg: 41



Visa profil
« skrivet: 2011-11-01 21:06 »

LoggerSoft avrundar elkanalerna fel. Just nu visar min 2020 '39 W' i displayen fär en kanal, medans LoggerSoft visar '0,03 kW'.
Bäst vore förstås om man kunde få till en decimal till.
« Senast ändrad: 2011-11-01 22:28 av Strip » Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-11-02 08:33 »

Hur länge hade du stabilt värde på "39 W"? Det kan nog skilja en smula på grund av att medelvärdesbildningen inte är samma i logger och LoggerSoft.

Är osäker på om det är alldeles lyckat att lägga på en till siffra på kW. Dels är det ingen vidare säkerhet i den siffran. Dels måste man då öka bredden på hela listan med numeriska mätvärden med ett tecken som då tar tar upp mer plats på skärmen, dessutom skickar vissa upp "lcd-bilden" till sin egen hemsida och förväntar sig ett visst format.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Strip
Medlem

Antal inlägg: 41



Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-11-02 10:06 »

Värdet är stabilt. Nyss tittade jag på stabila 37W på 2020-displayen i 4:50 minuter, medans LoggerSoft visade (och loggade) 0,03 kW under samma period.
Ändra nån kolumn tror jag väl inte är nödvändigt om man väljer att visa Watt istället. Då spar man ett komma och ett 'k'.
Men egentligen tycker jag inte det är helt nödvändigt med sista siffran, men det vore trevligt om programmet kunde avrunda korrekt.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-11-08 10:54 »

Har åtgärdat detta, nu bör värdena från elkanalerna avrundas rätt i 1.0.0.8.

Flyttade diskussionen om tre decimaler för elkanaler till egen tråd. http://e-logger.se/forum/index.php?topic=514.0
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Strip
Medlem

Antal inlägg: 41



Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-11-10 22:03 »

Tackar tackar!
Är 1.0.0.8 långt borta? Jag är väldigt sugen på att slippa min kassa loggdator.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2011-11-11 08:50 »

Fortfarande lite testning kvar innan det blir allmänt tillgängligt. Men om du vågar kan du prova redan idag, finns på ditt konto under kontoinställningar. Det värsta som kan hända är att din logger dör så du får skicka den till Rickard på manuell uppgradering.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Strip
Medlem

Antal inlägg: 41



Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2011-11-12 09:26 »

Sweet!!
Lite stul med uppdateringen och en del buggar. Har du nån tråd/avdelning för diskussioner om .8?
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4044


Visa profil
« Svara #7 skrivet: 2011-11-12 09:31 »

Nej, ingen speciell, det är bara att starta nya trådar med de frågor/synpunkter du har om de inte passar in i någon befintlig.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!