E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-28 16:32 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Uppdatering fw Logger 2020 - rapport  (läst 5533 gånger)
Strip
Medlem

Antal inlägg: 41



Visa profil
« skrivet: 2011-11-12 10:07 »

Ville bara dela med mig av hur det gick med uppdateringen.
Jag gjorde först nödvändiga inställningar för 2020 direktkopplad mot internet och e-logger.
Första uppgraderingssteget steget gick helt utan konstigheter, men under andra steget hände nåt. (Jag tror att alla steg var klara och 2020 startat om.) Då visade displayen:
Error 84
FDB1FCB3

Detta återkom bums efter omstart (bröt strömtillförsel) och visades statiskt. En reset av minnet fixade dock kalaset och sen funkade allt normalt.

Efter att ha anslutit LS 1.0.0.8 mot 2020 över IP, fick jag efter nån minut eller två ett felmeddelande om att LS inte kunde hitta 2020. I displayen på 2020 stod då
Error 55
Detta försvann efter omstart av LS och 2020 och sedan dess har inga felmeddelanden återkommit.

Allt verkar fungera som det ska, med undantag för att pulsinställningarna för elkanalerna saknas i LoggerSoft 1.0.0.8. Denna inställning är ju dock åtkomlig i webbtjänsten, så man kan ju anta att det är tänkt att vara så Leende (smiley)
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-11-12 11:24 »

Tack för det!

Error 84 betyder att nån inställning inte är korrekt, borde inte dyka upp om du nyss raderat minnet, men det kan förstås vara nåt som skriver fel.

Error 55 betyder att det kommit något otillåtet via nätverket.

När Logger 2020 är uppkopplad mot E-logger och LoggerSoft samtidigt kan pulsinställningar, offsetjustering samt inställning av vilket givarnamn som visas på loggerdisplayen bara göras via E-logger, det blir annars lätt snurrigt om saker kan ändras på flera ställen. (Det här kommer förstås att stå i manualen när den är klar.)
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Strip
Medlem

Antal inlägg: 41



Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-11-12 11:36 »

Minnet var inte raderat av mig när Error 84 dök upp. Jag tror jag följde manualen, men som vanligt kan man aldrig utesluta handvahandefel här hos mig  Glad

En bugg i LS förresten: Är inte inställningar för 2020 rätt (ID och IP) så startar inte programmet, dvs man får ingen chans att göra det rätt. Enkelt ordnat med ett ingrepp i registret (radera ID och IP värden), men alla känner sig nog inte så bekväma med att gräva där.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-11-12 13:33 »

Ajdå där hittade du något. Har tittat på detta, när jag provar spelar det ingen roll om ID är fel, men jag kan bekräfta att LoggerSoft inte startar om där ligger ett felaktigt IP. Det måste åtgärdas innan 1.0.0.8 görs mer allmänt tillgängligt. Tack!
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!