E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-25 08:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: Jensen Airlink  (läst 14519 gånger)
Antin
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« skrivet: 2011-10-28 21:41 »

Återupplivar tråden i liknande ärende.

Får inte till uppkoppling mot internet via 3G-router Jensen Airlink
Setup:en I "Jensen Airlink" är väldigt lik beskriven Belkin.
Tack vare tråden har jag kommit en bit på väg, men får Error #6.

Läget är följande:
Jag har fått meddelande om IP och Port på Loggerdisplay.
Brandvägg på router är avstängd
Har hittat "Virtual Server" under NAT-inställningar och matat in port och IP. se bild hur det ser ut.
3G-routern uppkopplad mot Tele2

tacksam för hjälp

//Antin
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-10-29 07:31 »

Flyttade din fråga från "Belkin N1" till egen tråd så att inte olika fabrikat blandas i samma. Vad har din Jensen Airlink för modellbeteckning?

Du har två rader som går till samma ip-adress/port, det kan kanske ge problem, ta bort den nedre.

Upplägget på inställningssidan är inte helt logiskt, vad är rutan "Enable virtual server" överst till för, det är inte så att man behöver kryssa i den för att aktivera funktionen "virtual server"?
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Antin
Medlem

Antal inlägg: 7


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-11-01 11:30 »

Tack för svar!
Har fått det att fungera. Visst är det bra om man kryssar i rutan där det står enable... Leende (smiley)
Hade provat det mesta men blev "blind" tillslut.

Hittar tyvärr inget modellnr på routern.

Hälsningar

Antin
Loggat
MatteJan
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2015-07-23 11:13 »

Hej,

Jag får samma fel som ovan när jag försöker koppla in min Logger 2020.
Jag har klickat i 'enable virtual server', lagt till Logger 2020 IP-adressen+port och startat om Routern.
Får dock fortfarande 'Internet Error #6'.
Vet inte om det har att göra med min Logger 2020, som är från 2011 och har inte använts på några år.
Behövs det uppdateringar ?...

Min router är en 'Jensen Link 5000AC'
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2015-07-29 20:16 »

Loggrar med mjukvara äldre än 111109 måste dessvärre skickas på manuell uppdatering för att fungera med webbtjänsten och senare versioner av LoggerSoft. Det gick att uppdatera dem online en period, men till sist pensionerades det gamla protokollet. Mjukvara från 111109 och framåt kräver ingen konfigurering i routern.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
MatteJan
Medlem

Antal inlägg: 5


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2015-07-30 10:42 »

Hur får jag fram Versionsnumret ?
Jag har provat att göra Reset på Loggern men det blir bara 'Init 1/6' och efter det och en nedräkning.
Sedan får jag Internet Error.

Mvh,
Mats Jansson
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2015-08-06 12:13 »

Versionsnumret visas som ett steg i startsekvensen, se punkten versionsinformation i avnittet "Startsekvens" i manualen för Logger 2020.

För att nollställa loggern, gör så som beskrivs i avsnittet "Nollställ logger – radera alla inställningar" i manualen för Logger 2020.

http://e-logger.se/wiki/index.php/Manual_Logger_2020
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!