E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-25 21:34 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
Författare Ämne: Logger 2020 - jag är missnöjd  (läst 22371 gånger)
MGKEA
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« skrivet: 2009-03-19 07:31 »

Både logger och webtjänst är i Betastadium fortfarande.
Vi kommer att bygga upp rutiner för att varje såld logger skall ha ett färdigt konto när loggern levereras.

Det kan snart vara så att alla loggrar som kan säljas är sålda pga det stadie loggern befinner sig i.

Det där med hur kommunikationen via internet sker idag måste göras om. Det är ingen bra lösning.

« Senast ändrad: 2009-03-19 07:42 av MGKEA » Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #1 skrivet: 2009-03-19 07:33 »

Och med detta menar du att det är en osäljbar produkt?

Eller?
Loggat

MGKEA
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2009-03-19 07:44 »

Och med detta menar du att det är en osäljbar produkt?

Eller?

Nä men att de som är intresserade av produktensfunktioner som de är idag är begränsade.

Själv ångrar jag mig bittert att jag inte orkde läsa igenom manualen så jag kunde inse att det inte var en produkt för mig. I tidigare diskutioner på VP-forum med dig Rickard så vet du att jag hellst av allt önskade att loggern kunde jobba fristående. Men när internetuppkopplingen är som den är idag blir det svårt.

En kraftansträngning krävs sedan är saken biff!


« Senast ändrad: 2009-03-19 07:48 av MGKEA » Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #3 skrivet: 2009-03-19 07:47 »

Själva innebörden i BETA (i vart fall för mig) är att produkten inte har full funktionalitet, och inte är färdigt utvecklad.
Du tyckte tidigare att ledtiden var för lång, och nu när jag trots allt säljer en Betaserie så klagar du på att den inte är färdig, du är inte lätt att göra nöjd du.  Med glimten i ögat (blinkande)
Loggat

MGKEA
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2009-03-19 07:50 »

Själva innebörden i BETA (i vart fall för mig) är att produkten inte har full funktionalitet, och inte är färdigt utvecklad.
Du tyckte tidigare att ledtiden var för lång, och nu när jag trots allt säljer en Betaserie så klagar du på att den inte är färdig, du är inte lätt att göra nöjd du.  Med glimten i ögat (blinkande)

Jag tycker man kan läsa mellan raderna när du och Andreas svarar på inlägg att det är bra som det är. Kanske inbillar mig?

I min värld betyder beta att att huvudfunktionaliteten är spikad och att man jagar buggar.

Logger2020 har potential att bli något! Mycket fin PCB. Ni måste bara göra allt runt omkring lika fint.

« Senast ändrad: 2009-03-19 07:56 av MGKEA » Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #5 skrivet: 2009-03-19 07:53 »

Du inbillar dig definitivt.

Om du läser mina svar en gång till så ser du att jag håller med dig på i princip varje punkt.
Att sen vissa saker rent teknsikt inte låter sig göras, och att jag när det gäller vissa saker idag inte är beredd att betala vad det kostar att ändra eller vidareutveckla är en annan sak.
Loggat

MGKEA
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2009-03-19 08:05 »

All kredd till dig Rickard som tagit tag i detta projekt! 
Jag vet att du i princip har samma önskemål som jag.
Men om det skall bli en succé så tror jag att det krävs en extra kraftansamlig. Det jag bla grundar mitt förgående inlägg på är som du svarar "..vissa saker idag inte är beredd att betala vad det kostar att ändra...". Det tolkar jag som att du får vara nöjd med det som är.




« Senast ändrad: 2009-03-19 08:12 av MGKEA » Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2009-03-19 08:11 »

Mmm, min affärside är att erbjuda en logger till ett pris övekomligt för gemene man, redan som det nu är kommer det att ta mig minst 2 år innan jag har betalt utvecklingskostnaderna.
Om jag skulle uppfylla alla önskemål som framförs (inte bara från dig) så skulle det kosta ännu mer, och antingen skulle jag aldrig tjäna nåt på det, eller så blir den för dyr för de kunder som jag tänkt vända mig till.

Vill man ha en automatiserad övervakning och styrning med webservice, tjänster och så vidare så finns det redan många som erbjuder detta, men det kostar därefter.

Jag kommer att utveckla nya funktioner, och ändra i befintliga i takt med att jag har råd, och ser en marknad för det.

Loggat

MGKEA
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2009-03-19 08:14 »

Om jag nu köper en betabil från valfri ny tillverkare och när jag får bilen så sitter ratten på högersidan och gas och brom på vänstersidan. Tutan på ratten startar bilen etc...... För att köra kilen från A till B måste man först ringa B som trycker på en knapp hos sig. Det går bra en stund men entusiasterna kommer att sina. Som tillverkare önskar jag göra sälj succe hos "svensson" . Eller?
Och som kund och inte läst allt finstilt så blir man mindre glad om man uttrycker sig milt.


Det jag vill med Logger2020 är att internetkommunicationen ändras. det är troligen bara en mjukvaru historia som bör påverka inköpta PCB:er.

Att reset är som det är idag kan man leva med ....
« Senast ändrad: 2009-03-19 08:19 av MGKEA » Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2009-03-19 08:18 »

Jag har svårt att se hur du kan jämföra en bil som inte fungerar med en enda mjukvaruförändring på loggern, som du dessutom hittils har varit den enda som kritiserat.

Att vi skall fixa manualer, uppläggning av konton, externa givare, mm, mm är redan förklarat och kommer att ske i sinom tid, huruvida det går att modifiera internetkommunitkationen eller ej (utan genomgående ombyggnad av webtjänsten = kostar) vet jag inte, det är Andreas specialitet, så där kan jag inte hjälpa dig med mer info.
Loggat

MGKEA
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2009-03-19 08:25 »

Kanske är jag den förste som nämner nämner det men troligen inte den enda som tycker det.

Menar inget illa!

Ni gör som Ni vill. Jag önskar som jag vill. Det är väl inte mer än rätt.

Troligen gäller bara mina önskemål de som inte är nördar inom detta område. Tanken är väl att produkten skall nå ut till ickenördar också?
Tämligen övertygad om att ickenördar är fler i antal än nördarna.

« Senast ändrad: 2009-03-19 08:34 av MGKEA » Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1753



Visa profil Hemsida
« Svara #11 skrivet: 2009-03-19 08:41 »

Just konfigureringen av routern är det jag tror/trodde skulle bli problemet, men jag har hittils inte haft en enda supportfråga om det, trots att alla som köpt inte varit nördar.
Kanske skippar de webtjänsten?

Håller dock som sagt med dig om det det vore önskvärt med en funktion som inte krävde konfigurering av routern sedan väl synkroniseringen med webtjänsten utförts.
(Alltså om man vill ta loggern med sig till annans hem/arbetsplats för att logga.)
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2009-03-19 08:44 »

Troligen gäller bara mina önskemål de som inte är nördar inom detta område. Tanken är väl att produkten skall nå ut till ickenördar också?

Jag uppfattar det tvärt om som att dina önskemål är just för lite mer avancerade användare, du pratar om servicetekniker och vill istället för att använda en färdig lösning kunna skicka rådata direkt till din egen hemsida och generera grafer på egen hand.

Själv ångrar jag mig bittert att jag inte orkde läsa igenom manualen så jag kunde inse att det inte var en produkt för mig.

Är du missnöjd tror jag säkert att du kan returnera din logger till Rickard och få pengarna tillbaka.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
MGKEA
Medlem

Antal inlägg: 52


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2009-03-19 12:37 »

Jag uppfattar det tvärt om som att dina önskemål är just för lite mer avancerade användare, du pratar om servicetekniker och vill istället för att använda en färdig lösning kunna skicka rådata direkt till din egen hemsida och generera grafer på egen hand.

Är du missnöjd tror jag säkert att du kan returnera din logger till Rickard och få pengarna tillbaka.

Jag har nämnt tidigare för Rickard vad jag igentligen önskar på vpforumet. (Vill inte gå in på vad jag har i min portfölj. Vill följa forumreglerna.)
Men när jag läste igenom manualen innan jag tänkte testa webtjänsten så blev jag mycket besviken.

Är det så att Rickard vill ta tillbaka min enhet så kanske jag är med på det... fast jag ser hellre att du ändrar kommunikationen mellan loggern och din webtjänst. Men allra bäst vore det om det också gick att kunna styra om loggern till för användning i andra miljöer.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #14 skrivet: 2009-03-19 12:59 »

Åter igen, är du besviken rekommenderar jag dig att returnera Loggern, även om vi ville finns inga möjligheter att snabbt ordna de förändringar du efterlyser.

Logger 2020 kommer säkert att utvecklas på olika sätt vad det lider och det finns mycket på listan på vad som skall göras framöver men i första hand prioriteras sådant som vi tror kan tilltala en bred massa.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!