E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-25 17:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare Ämne: 2 VP ingen total  (läst 7330 gånger)
Ingalill
Medlem

Antal inlägg: 21


Visa profil
« skrivet: 2011-03-22 20:51 »

Hej

Jag har ett projekt där vi loggar 2st VP i ett nyreslägenhetshus. Nu har jag monterat på loggerns båda elmätarna som är separerade från total elen.

Hur skall jag kunna få detta att fungera tillsammans med stapel diagrammet? Kan jag lämna El total och skapa en egen El vatten?

Tips mottages.
mvh
Rickard Österlind
rickard@cenitek.se
Loggat
Ingalill
Medlem

Antal inlägg: 21


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2011-03-22 23:19 »

Enligt min egen undersökning har jag kommit fram till att en P3IQ måste beställas för att också mäta totalen i huset för att få Förbrukning Vp1 och Vp2 och total i stapel diagrammet.

Eller är jag ute och cyklar?

mvh
Rickard Österlind
rickard@cenitek.se
www.cenitek.se
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2011-03-23 07:38 »

Ja det stämmer, i dagsläget måste man logga en huvudelmätare för att energirapporten i webbtjänsten skall fungera.

Energirapporten är utvecklad för ett "vanligt" hushåll där man ju alltid vill logga sin huvudelmätare och uppvärmning (antingen elmätare för elvärme/värmepump eller puls/drifttidsräknare för fastbränsleförbrukning pellets/flis).

För en hyresfastighet är detta upplägg förstås inte optimalt, vi får se vad som kan göras på sikt i takt med att den typen av kunder ökar.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Ingalill
Medlem

Antal inlägg: 21


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2011-03-23 09:05 »

Som det serut i dagsläget så har vi (Cenitek) en eventuell storkund pågång. Så vi är förståss riktigt intresserade av ett alternativ i detta läge.
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4052


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2011-03-23 11:10 »

Jag förstår men tyvärr är det inte tvärgjort att göra om mjukvara, det går fort iväg några timmar även på det minsta. Vi måste därför prioritera sånt som kan tänkas gynna så många som möjligt. Har du tänkt dig att installera många loggrar får du gärna skicka mig e-post där du berättar lite mer om ditt projekt så får vi se.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Ingalill
Medlem

Antal inlägg: 21


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2011-03-24 18:24 »

Jag vet att du har häcken full, dåligt skrivet av mig. Givetvis skall du prioritera på de plan som tillfaller projektets viktigaste delar.

När det gäller stor projektet så kommer jag i så fall ta kontakt med er. För blir det en stor order så kan jag inte sitta och mata in flera fiktiva mail adresser för att komma åt konsollerna för dessa loggrar. Men den dagen, det problemet Leende (smiley)

I allafall så satt jag VP1 vilket är den största förbrukaren som el total, men döpte om den till El Värme. VP2 satte jag som El värme och döpte om den till El Vatten. Funkar hyssat tycker vi i diagrammet.

Vi får väl se om hyresvärden vill att vi monterar på det riktiga eltotal elmätaren för att se hyreshusets totala hushållselen. Men då lär man ju få betala Leende (smiley)

M.V.H
Rickard Österlind
rickard@cenitek.se
www.cenitek.se
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!