E-logger | Manualer | Forum
Loggerforum - supportforum
2024-04-16 08:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Forum   Hjälp Sök Logga in Registrera  
Sidor: [1] 2 3 ... 6
  Skriv ut  
Författare Ämne: Vi vill se nyheter :)  (läst 94846 gånger)
jontte
Medlem

Antal inlägg: 24


Visa profil
« skrivet: 2009-03-12 21:23 »

 Glad
Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4051


Visa profil
« Svara #1 skrivet: 2009-03-15 13:34 »

Nyheter är en bit bort, det är ett par dagars arbete kvar på larmfunktionaliteten och desutom har det tillkommit en del annat som måste göras. Ett mål är att allt som släpps skall vara så felfritt som möjligt och då får det ta den tid det tar.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
jontte
Medlem

Antal inlägg: 24


Visa profil
« Svara #2 skrivet: 2009-03-17 19:02 »

Ja, det är ju framsteg bara det är få fart på larmfunktionen  Glad
Loggat
jontte
Medlem

Antal inlägg: 24


Visa profil
« Svara #3 skrivet: 2009-07-21 10:11 »

Här har det inte hänt något på 4 mån. Är det långsemester  Med glimten i ögat (blinkande)

Hur går utvecklingen. Jag skulle vilja ha en update i denna tråd när något uppdateras. Typ en release.txt med information.
Även om det enbart skulle gälla buggfixar.

Hur går det med larmfunktionen?
Är det bara jag som är blind eller?  Va?

Loggat
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4051


Visa profil
« Svara #4 skrivet: 2009-07-23 10:17 »

[Klippte ihop din nya tråd med din tidigare tråd i samma ämne, var snäll och starta inte nya trådar i onödan.]

Du har helt rätt, på ytan har det inte hänt något men det händer en hel del bakom kulisserna. En större uppgradering är på gång och i den ingår larm. Just larmen har varit klara till 98% i flera månader men då de ska passa ihop med andra kommande funktioner, och dessutom numera ligger hopbakade med en till stora delar omskriven plattform som kräver både längre tids testning samt uppgraderingar i webbtjänst och pc-program, så kan inget släppas förän allt är klart.

När det kommer publika uppgraderingar och buggfixar kommer vi självfallet att informera om vad de innehåller.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
jontte
Medlem

Antal inlägg: 24


Visa profil
« Svara #5 skrivet: 2009-07-23 10:46 »

Ja, det är inte dumt att lämna information löpande så att man har en anledning att besöka denna sida också.
Loggat
ted64
Medlem

Antal inlägg: 1


Visa profil
« Svara #6 skrivet: 2009-09-18 15:44 »

 Va? Va? Va?
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #7 skrivet: 2009-10-18 06:00 »

För tillfället väntar vi på de första serietillverkade prototyperna av 4 st externa moduler som skall göra logger 2020 mer flexibel.
De borde ha kommit för 2-3 veckor sedan, men tyvärr har en av huvudkomponenterna varit svåra att få tag i. (restnoterad)
När vi testkört prototyperna några dagar skall resten av serien produceras och läggas upp till försäljning.

I samband med detta kommer både loggermjukvara och PC-mjukvara att uppgraderas på ett rätt genomgripande sätt.

/Rickard

Loggat

Nokke
Medlem

Antal inlägg: 12


Visa profil
« Svara #8 skrivet: 2009-11-02 12:29 »

Hej!

Kan man ställa sig på kö för köp?

Reijo
Loggat
Rickard
Global Moderator
*****
Antal inlägg: 1752



Visa profil Hemsida
« Svara #9 skrivet: 2009-11-02 19:48 »

Det borde inte behövas någon kö, de kommer att finnas i tillräckligt antal.

Första serien består av 50 st/enhet, och jag kommer att skicka ut nyhetsbrev från webshopen, och skriva här när de blir till salu, så det borde inte vara några problem med leveranser.
Ledtiden på tillverkningen skall sedan vara ca 2-3 veckor från order - så även om det fort blir slut skall jag inte behöva vänta länge på fler.
Loggat

Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4051


Visa profil
« Svara #10 skrivet: 2009-11-12 09:38 »

Nu börjar det röra på sig. Igår fick jag den här lådan med loggerexpansionsprototyper från fabriken och idag skall jag börja testa dem. Håll tummarna för att de fungerar. Sen följer ett par veckors intern testkörning och putsning på programvaran i loggerexpansionerna och i själva loggern innan nya funktionalitet kommer att kunna testas av användarna. Den som sen vill ha tillgång till nya funktioner kommer att behöva uppgradera sin logger. Mjukvaran i Logger 2020 är till stora delar omskriven, vilket krävdes för att allt skulle passa ihop och få plats, så var beredda på en eller annan ny bugg även i sånt som fungerade förut.

Jag förstår att det är många frågetecken kring allt detta, men jag kan inte säga så mycket mer just nu, mer information kommer längre fram.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
PaW
Medlem

Antal inlägg: 94


Visa profil
« Svara #11 skrivet: 2009-11-12 10:38 »

Hej!

Låter oerhört intressant och uppskattar enormt Ert arbete samt information Ni delger här och andra forum.  Cheesy

Behöver Ni en pelletseldande, statistik-tokig beta-testare har Rickard min mail-adress och mina tankar i vår tidigare e-post konversation.
Har samlat Excel-statistik sedan 2000 på vår värmeanläggning, el-mätare, vatten-mätare, många temp.givare m.m.  Med glimten i ögat (blinkande)

Det jag kan erbjuda är test av pellets skruvens aktivitet där jag i nu-läget uppskattar en minuts drift till 6 kg pellets.
litar dock dåligt på den el-mätare jag använder nu. En I/O-modul, pulsingångsmodul skulle nog skapa en mer tillförlitlig statistik.
Samt även testare av hög-temp kort för Rökgastemperatur.

Har redan rekat för kabeldragning till temp.givare, routern, el-mätare (Två; fastighet och el-patron.), placering logger osv.
Förberett familjen om tankarna samt spara och önskar...  Rullande ögon (ironi)
Ytter-, Inner-, framl.-, returl.-, återledn.-, tilledn.-, rökgas-, VV-, panntemperatur, el fastighet, el patron, pelletsskruv är de givare som jag projekterar för.

Fortsätt höra av Er och håll oss intresserade informerade.  Leende (smiley)
Rickard kan gärna maila om Ni önskar mig som beta-testare eller dylikt.

Tack än en gång.

Mvh
Pa
Loggat

Logger2020+8-C° & 2-KWh
Janfire Flex-A pelletsbrännare
Exonom B20B panna 1973
4 st på 107+91 m²
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4051


Visa profil
« Svara #12 skrivet: 2009-11-18 10:02 »

Kul du är på gång PaW, det finns säkert behov av en pelletseldande, statistik-tokig beta-testare framöver. Leende (smiley)

Med prototyperna går det både bra och dåligt. Hälften av korten var helt felfria och fungerar bra (fast kräver dock lite mjukvarujusteringar), andra hälften tyvärr felmonterade. Men nyss kom en ny låda från fabriken, så nu skall det bli spännande att se om det blivit rätt.

Fortsättning följer.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
PaW
Medlem

Antal inlägg: 94


Visa profil
« Svara #13 skrivet: 2009-11-19 22:56 »

Hej Andreas och Rickard!

Otroligt bra kundbemötande och snabb leverans.  Cheesy
Hämtade ut prylarna i e.m. och nu sitter fyra av åtta givare på plats...

El-mätaren och dess loggning för el-patron är inbokad hjälp av pensionerad elektriker.
Fastighetens el-mätare får ordnas via "blink".

Framöver har jag inplanerat håltagning, kabeldragning samt övertalning av resten av familjen hur viktigt loggningen är!  Rullande ögon (ironi)

Hoppas Ni får ordning på "nyheterna" och ser fram emot dessa senare. Cool

Vi hörs av!

Mvh
Pa
Loggat

Logger2020+8-C° & 2-KWh
Janfire Flex-A pelletsbrännare
Exonom B20B panna 1973
4 st på 107+91 m²
Andreas
Administrator
*****
Antal inlägg: 4051


Visa profil
« Svara #14 skrivet: 2009-11-27 10:36 »

Den andra omgången prototyper från fabriken är, frånsett en mindre miss, helt som de ska. Testerna har så här långt gått bra, och om inte något oförutsett dyker upp borde det bara vara några få dagars testande och filande kvar nu. Vad som händer sen är att Rickard tar över och ordnar kapsling och etiketter samt tillverkar en propotypserie, det borde inte ta alltför många veckor innan något dyker upp i webbshopen.

När jag lämnar ifrån mig prototyperna blir det att putsa ytterligare något varv på loggermjukvaran och webbtjänsten innan ny funktionalitet läggs ut. I samband med att webbtjänsten sen uppgraderas kommer det att förekomma vissa driftstörningar, förmodligen mestadels ganska korta på några minuter. I det fall något avbrott beräknas bli längre än en halvtimme kommer detta att meddelas nån dag i förväg.
Loggat

Läs igenom manualen och sök efter svar i forumet innan du frågar. Ställ dina frågor i forumet, vi ger ej personlig support. Obs! Regel 2: dålig stämning = avstängning, i detta forum är vi hjälpsamma och trevliga!
Sidor: [1] 2 3 ... 6
  Skriv ut  
 
Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!